tisdag 5 juli 2011

HATTFEST:)))



Änteliiiigen blir den av! Hattfesten som jag drömt om i några år nu.

Nu mina vänner, nu är det dax:)

Och inte bara en "vanlig" liten hattfest - Magdalena kommer att fota till boken samtidigt;)

HUR GÅR DET TILL TÄNKER NI DÅ....

Så här blir det:
Alla som anmäler sig tar med SJU stycken bakverk av en och samma sort. Om jag tar kakan här ovan gör jag alltså SJU bitar av den. Maken Lars får ta med sig SJU av någon annan sort. Om våra barn vill vara med på kalaset får var och en av dom som kommer ta med sju av ytterligare en annan sort.

Detta innebär att om vi är 30 personer som kommer blir det 30 x 7 = 210 kakor att smaka på. Och alltså 30 olika sorter.
Ni hänger med vá?

Smultrongården står kaffe/the el saft.

Alla är välkomna, även barn förstås. Men ALLA måste ha med sju av någon sorts kaka, samt bära hatt.

Innan vi börjar fika skall Magda fota alla bakverken tillsammans.

Ni kan tänka er vilken vacker syn!

Alla tar med en liten lapp med receptet till det ni bakat samt ert namn och telnr.

En förutsättning är att vädergudarna håller inne med regnet denna dag. Trevligast är om vi kan duka ett JÄTTE BORD i trädgården.

Den som vill får även förutom hatten leta fram gamla kläder.

Själv ser jag det här framför mig som en superrolig grej! Jag vet ju att ni som kommer till oss älskar att fika. Tänk att samla alla till en MEGAFIKA! Verkligen helmysigt!

Bara att leta fram en hatt och ta med sju kakor (av SAMMA sort) samt ett glatt humör och gå på hattfest på Smultris:)

Vi börjar ta emot anmälningar idag.

Söndagen den 28 augusti kl 15.00

Vilken urkul dag, ser verkligen framemot den:))
Maila, skriv på fb, el ring o anm dig.
Hattfestkram från mig;)
Eva

Inga kommentarer: