fredag 22 juli 2011

KALAAAAAS DAG:))


I vår familj älskar vi kalas. En mycket trevlig anledning att ses. Igår när Hanna fyllde blev det extra kul för mormor & morfar dök bara upp från ingenstans. Sånt uppskattas när man bor långt ifrån varandra:)

Hanna hade bakat värsta spejsiga tårtan. KÄRA NÅN! Fyra lager var det. En hel liter grädde....
Det var nougatkrämer och chokladbotten, färska hallon & jordgubbar och Gud vet vad... Absolut hur god som helst. Det var världens bästa avslut på arbetsdagen det kan jag lova:)


Jag skulle ju ladda över bilder häromdagen som inte funkade. Nu gick det igen. Det här skåpet inhandlade vi på Hårga Antik. En helt fantastisk antikaffär i Bollnäs. Nu hoppas vi att det kan komma hem till oss på nåt vis och sen hoppas att det skall passa som tv-bord hos tjejerna. Tror det skulle bli ursnyggt!



Förra veckan överraskade vi vår kompis Lena som fyllde ärevördiga 50 år.
Tog kort på den här urläckra krukan eller vad man nu skall kalla det?
Den är riktigt stor så kortet gör sig inte riktigt. Så grymt läcker. Bredvid skymtar hennes jätte basilika.

Dom här krukorna m pellisarna i är också superstora. Så himla snyggt var det. Dom trivs troligtvis kanon i deras uterum. Varmt och ljust som attans. Sådär stora blir mina aldrig ute....


Då var det en butiksstängd dag i dag. Jag ska förbereda en grej som vi hoppas ska kunna träda i kraft redan nästa vecka här på Smultris. Nåt som jag själv har hållit på med för 35 år sen. Det ni!

Men först väntar frukost med våra långväga gäster.

Ha en skön fredag ni alla så ses vi kanske i morgon.
Kram på er!
Eva

Inga kommentarer: