lördag 24 september 2011

BÄSTA HÖSTSTASSEN;)

För en sisådär 15 år sen gick jag väldigt ofta omkring i svarta smala brallor, ljusblå slimmad skjorta & en kort kavaj jag ärvde av svärmor. Ja, smalt och slimmat på den tiden alltså - kära nån, idag vore det som att sätta på sig tält! Jag ÄLSKADE dom kläderna!

Nu har vi fått in samma typ men tack o lov i dagens snitt;)
Allt är bara hur skönt som helst. Byxorna gillar jag skarpt med knapparna nertill. Utan fickor så det blir bra passform. Kavajen med armbågsskydd som det skall vara på det mesta nu.
Helt enkelt en ursnygg outfit:)


Skönt med sjal som är stor och värmer. Trots solen som är fantastisk just idag behövs det....



Jacka som också duger rätt bra när kylan sätter till....
Från Haust och är figursydd.
Jag ska absolut inte på nåt sätt säga att jag längtar till vintern - ABSOLUT INTE! Men det känns kanske ändå rätt ok om man kan sätta på sig så varma snygga kläder.


Att stänga kragen och dra upp pälsen är SÅ varmt & gosigt.




Igår förstår ni säger Fabian att han har lust att göra en tårta till kvällen. Går ut i butiken och fixar till världens godaste prinsesstårta. Ok, med färdiggjorda bottnar och köpt marsipan men jag tyckte han var jätte duktig ändå, har aldrig sett att han gjort tårta tidigare.
Han kokade en jätte god marsansås så vi njöt i fulla drag! Mums! Sånt här kan man inte ha i kylskåpet varje dag kan jag lova;)


Vet inte vad den lille knäppgöken tycker är så kul!??


Halva priset på alla glassar idag!
Vädret kommer att passa bra till glassätning också. Bra för som sagt, boxen skall bort till bättre behövande;)

Välkommen ut till solen och oss idag.
Soliga varma hälsningar Smultrisgänget

2 kommentarer:

ansi-balansilivet.blogg.se sa...

Jättefin jacka, men gillar inte att de har äkta päls på kragen. Inte efter att ha sett film på hur de i Kina flår djuren levande för att komma åt deras päls. Bland det vidrigaste jag sett, och efter det bojkottar jag ALLT med äkta päls på!!! Och de fuskar även med märkningen så det finns ingen chans att veta om kläder man köper har päls som flåtts från levande hundar, tvättbjörnar eller andra djur. Nej, helt och hållet pälsbojkott tycker jag alla vi konsumenter borde göra!!

Casa of Mia sa...

Jättesnyggt allting. Kavajen gillar jag verkligen.