söndag 25 september 2011

VAD DU GÖR IDAG??

Jag har lagat mat - en lååång tid. Moussaka. I receptet står att efter att när man har dränkt aubergineskivorna i citron och salt och det har fått "svettats" skulle man sköja OCH torka dom väl. Jisses, skötsel som värsta bäbis....
Men står det så gör det och jag lyder. Därav lång tid.
Auberginen är med hem från min semester så jag inbillar mig att dom är extra god. Vackra som bara den är dom i alla fall.
Synd bara att jag inte själv kommer att äta rätten!

Mängder av tomater i köttfärsen, och aningens lite kanel. Ska bli kul att höra om det känns och gjorde nåt plus.
Den skall gräddas i en av våra nya gratängformar. Fotar senare så ni får se. Jag gillar dom skarpt. Har väntat länge på att beställa hem och då känns det extra kul när det äntligen blev möjligt.

Jag kom på ett rätt kul (tycker jag...) erbjudande med dom som vi tänker ha på Höstmarknaden. Mer info om marknaden på onsdag.

Sen skall jag ut i butiken idag igen. Första bussen kommer i morgon. 50 pers. måste ärligt erkänna att jag är lite smått nervös. Tänk om dom som kommer blir super besvikna! Skillnad m besökare som kommer från närmare håll känner jag. Men tänk om bussresenärerna inte blir nöjda. Huvva, hemska tanke!
Massor att baka och förbereda till dom i morgon. Ska bli otroligt kul att se hur det går den första dagen.

Fotar gratängformen så ni får se framåt kvällningen när det hela skall avnjutas.
Ha det gott så länge!
Kramar Eva

1 kommentar:

Unknown sa...

Hur skulle de kunna bli BESVIKNA???? Det finns nog ingen som gått ifrån ditt underbara ställe o varit besviken? Man har kanske letat efter en viss sak o inte hittat det, men omgivningen, huset o sist men inte minst personalen väger ju upp det till 110%.

o ja det är värt att behandla auberginerna som små bebisar blir så mycket godare. Mums moussaka. min favvorätt.