söndag 16 oktober 2011

GLADA DISKTRASOR NÄR MAN JOBBAR I KÖKET

Snacka om att det hjälper till att man har trevliga saker omkring sig när man är i köket. Gillar dom här färgglada trasorna. Dom kostar 29 kr st eller 4 st för 100:-.
Inte kanonbilligt för disktrasor men jag tvättar alla mina trasor i tvättmaskin och då håller dom rackarns länge.

Jag har f ö disktrasemani. När jag som tonåring var hemsamarit var det första jag gjorde när jag kom till gamlingarna att koka deras trasor i diskmedel på spisen. Livrädd att ta i en sur trasa, haha!! Tänk om dom haft dom här fina;)


Bildbevis på räkmackorna. Den här unge mannen hade aldrig i hela sitt liv tidigare ens ätit en räkmacka. Men igår gick det typ som en dans.


Här ett riktigt glatt gäng som fick en skön stund i solen. Jisses vilket fantastiskt väder det bjöds igår!


Och här har vi källan till den stora räkmacksdagen; Linus.
Han fick som han ville och det bidde en speciell dag för dessa mackor.
Och han hade faktiskt ätit en och annan macka tidigare. Han och Adam gjorde ett kanonjobb i caféet och fick en massa god cred för sina kreationer. Verkligen jätte kul!
Efter dagens slut gjorde alla sina egna mackor. Linus bröd var inte lätt att hitta under räkorna, haha!


Här är min fejkade vegetariska räkmacka. Den var faktiskt guldgod men avocadon var inte mogen och smakade gummi så det var ju lite synd;)
Tror det blev så gott för att Adam gjorde egen majjo.
Nu håller vi på att göra polkagris efterrätten som victoria skrivit om.
Mums vad vi ska mumsa den - ser supergod ut!!

Fortsatt bra söndag på er!
Kramar från mig


1 kommentar:

Monica sa...

Men Eva, vad kul att hitta den här bloggen, som jag kom till av en tillfällighet. Tyckte att jag kände igen telefonnumret och var tvungen att kolla i Eniro. Då förstod jag. :)

Jättehärlig butik du har och vilka härliga räkmackor. :)