lördag 29 oktober 2011

Happy Halloween:)

Med stora barn i huset går just denna helg rätt obemärkt förbi.
Förr hade vi värsta halloweenpartyna. M spindlar målade i ansikten, dräkter och peruker. Under ett antal år. Funderade ett tag på om jag blivit för gammal att orka fixa men så är det sannerligen inte. Sanningen är nog den att våra kära barn har blivit för gamla... Ingen är särskilt intresserad av att äta spindelmat eller spökglass.
Måste dock erkänna att halloweenpartytiden var en riktigt skojig tid. Och när det dyker upp små barnbarn här är det jag som fixar nya spökpartyn;) och då har man säkerligen själv åldern inne att inte ens behöva klä ut sig till häxa;) det kommer kanske ännu mer naturligt då...


Här har vi en av familjen Erikssons lilla häxor. Hon har dock åldern inne och fortsätter att klä ut sig. Ska visst vara hippie ikväll.
Men här är hon ännu inte ombytt....
Nyinkommet från Haust.
Svart baströja 699:-, kjol 799:-, halsduk 699:- och slutligen en jätte härlig kofta med luva 1 499:-.

Om ni undrar när isolering i entrén skall bli inbyggd så har ni all rätt att undra det.

För det gör jag med.... kunde jag fotoshop skulle jag fotoshoppa bort den;)

Vi har haft en helmysig dag i det milda höstvädret idag. Jag håller alla tummar jag har att det fortsätter till maj. Hoppashoppashoppashoppashoppas....... det här är liksom kulmen på mina grader neråt termometern. Sen fryyyyser jag nästan ihjäl!

Jättekul med alla besökare vi haft idag - trots att stan annonserar med en massa aktiviteter. Vi är SÅ glada att ni väljer oss på landet också:))


IKVÄLL......


One of my favourites;))

Härligt glada goa Tompa.

ALDRIG glömmer jag Hofors Folkets Park, juni 1978. Han tog min arm och skrev sitt namn på den, sååå kul jag tyckte det var.

Det var det första men långt ifrån sista uppträdandet med honom. Har alltid gillat Tomas.

Tycker att han är så ÄKTA. Ni vet, jag gillar ju ÄKTA. Inget trams och dravel!

Vi var på vartendaste Rocktåg. Två av dom hade jag ju just fött barn på så då var det pumpen i högsta hugg och mor o far som barnvakter. Jisses vad kul det var. Var det nån som var på allra första Rocktåget?? Snacka om rysning! Helt magiskt. Dom andra var också bra men gensvaret det allra första var enormt.

Sen känns det som Tompa fått nån töntig lågstatus. Det har inte varit helt ok att gilla hans simpla musik. Jag hoppas att han med sin nya show som tydligen är hur bra som helst, plus programmet ikväll får all den cred gamle mannen skall ha.

För här hemma hos oss är han bland dom allra främsta. Inte ett party utan Tompa.
Tänk om han visste att han är "special guest" varevigaste gång hos oss.

Nu ska det bli så makalöst kul att se programmet ikväll.

Vi måste nog kolla om det finns biljetter till krogshowen också. Eller hoppas på att den kommer till Stockholm, Göteborg känns sååå långt borta.

Önskar er alla en trevlig allhelgonahelg.
Vare sig ni spökar eller ej.

Kramar StorspöketEva



3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart jag såg Rocktåget, i Ljusdal och det var sååå kanonbra! Innan dess hade jag sett honom på 80-talet på Berget i Söderhamn och i Ljusdal innan han tyvärr tog en liten paus i turnerandet. Sist jag såg honom var i Furuvik, Gävle för kanske 10 år sedan, fortfarande så jättebra!! Jag gillade de där konserterna i folkparkerna och t ex Badrock med Björn Skifz i Bollnäs. Roxette, Freda och Eva Dahlgren (tror jag det var) tillsammans på västkusten i slutet av 80-talet. Hm, du gjorde mig visst lite lätt nostalgisk =).

Hur som helst, ikväll missar jag INTE "så mycket bättre" !

Ha en fortsatt trevlig helg!

Krista i Bollnäs

ansi-balansilivet.blogg.se sa...

Tomas Ledin var en stor del av min tonårstid. Missade inte en enda sommarkonsert i Brunnsparken i Örebro.

Klart du ska komma till Gbg och se showen. Sååå långt är det ju inte hit. Bara 30 mil. Det går ju på 3 timmar att köra ;) bara en timme mer än till Sthlm....och då får du ju charmiga Gbg på köpet ;)))

Millas Hälsoblogg sa...

Rocktåget såg jag en gång så bra.
Vilket program det var i går bara älskar detta upplägg.