måndag 31 oktober 2011

MACARONES



Jag blir smått lyrisk bara av att höra ordet. Macarones. Visst låter det läckert!
Förra lördagen hade jag så att säga BINGO;) Bara 5 min bilfärd ifrån oss i Vence ligger St Paul de Vence. (Utsedd till en av Europas mest romantiska platser). Under fyra dagar hade man matmässa här. På lördagen demonstration av macaronestillverkning.

Wiiiiiiiiii vad kul:))))

Själv var jag ju som sagts tidigare sick så jag smakade inte ens en endaste liten gnutta.....

Men jag ÄLSKAR annars macarones. Älskar mångfalden. Kolla här ovan vilka smaker!
Killen som har värsta super stället: Mic Mac, hade aldrig varit i Sverige.

Han sa att han gärna skulle åka hit. Undrar just om det är fler än jag som skulle vilja lära mig göra riktiga macarones av ett proffs??

Jag är VERKLIGEN INTE nåt videoproffs - tyvärr snarare tvärtom. Den var menad för privatbruk - men jag tänkte att det kanske skulle vara kul för er att se när han fyllde sina macaroner. Så här får ni hålla tillgodo;) Macarones demo i St Paul.

Idag kan jag tala om att det blir SOLIGA KRAMAR från mig:))



Att maken blev med smaskandes vet han inte och kanske inte är så sugen på heller, men men det får han bjussa på;) som ni ser är han inte den mest godsakssugne....

Inga kommentarer: