tisdag 29 november 2011

Den ambullerande målaren har varit på språng;))


Man skulle kunna tro att mitt liv består av täckpapp, sandpapper & penslar i dessa dagar.

Fullt så illa är det inte.
Bara nästan.....
Men här lider det mot sitt slut.

Har varit inne hos tjejerna och målat garderoberna. Väggarna har vi målat 4 ggr!!! Jag är ju en riktig krångelMaja och bryter färger 100 ggr om.

Men nu är vi alla nöjda och tycker resultatet blir

SKITSNYGGT!!!
Osvenskt att säga det själv - men så är det bara. Och som ni vet har det tagit tid att komma dit. Jisses. Men nu ser vi inte bara ljuset i tunneln utan till och med SLUTET.

Kanske är allt klart till helgen, om inte så i början av nästa vecka.

Jag tror dom lärt sig på denna rust att

ALDRIG

flytta in någonstans där man redan innan vet att golven skall målas. Fy så mycket extra jobb det ger:( Skall ärligt erkänna att det inte bara var deras fel. Deras far var inte med på att ha målade golv. Men ingen orkade med att slipa golven så det fick bli målat.

Och det är så himla fräscht och snyggt!
Men som ni ser är en liiiten bit kvar nu. Skåpet måste flyttas och golvet målas 4 ggr. Men färgen är rätt schysst. Det är bara mina rackarns linoljefärger som tar tid....

Skåpet väger BLY! Men snart är det flyttat för sista gången;)

Lampan som hänger i taket är värsta fyndet.
400:- på loppis på vårt torg i Frankrike.

Har ett litet problem.
Vad har man för färg på stolar till svart bord??
Känner att svarta stolar blir FÖR mörkt.

Förslag. Någon??

Hörrni, hur kul är det med inredning!???
Sen jag som sexåring fick måla min första byrå till lekstugan har jag aldrig en dag fått nog.

Kommer aldrig få nog heller. Vill hela tiden ha nya objekt att bita i.

Såååååååååå kul det är:)))
Hoppas ni har nåt kul för er så här på tisda´n!

Kramar
Eva

Inga kommentarer: