fredag 11 november 2011

JULGODIS IDAG PLUS EN LITEN LUSTIG REA;)



Ser ni vad det är??

Kan berätta att det är Farmor Kerstins goda kola.

Våran farmor Kerstin är död sedan några år men hon lärde mig göra kolan medans hon levde. Kul tyckte jag förstås.

MEN JISSES SÅ SVÅR DEN ÄR!!!!!

Aldrig någonsin är den enkel. Vi gör den på vedspisen och just nu har jag en sisådär 45 grader i kroppstemperatur. Precis nu klarar den sig själv ett tag. Då har jag rört faktiskt i nästan en och en halv timme.

Det verkar kanske lite knäppt att överhuvudtaget ta sig för och göra den - men det hör liksom till. Det är min kamrat Lena och jag som håller på.

Tradition sedan 1985, det ni;)

Vi har 2 l mjölk i den så det kanske till och med är en nyttig kola, hehe....

Vi producerar smaskigheter här på löpande band. Ni skall få se vilken makalöst läcker kaka Camilla bjöd på igår. Och vilken grym varm äppeldryck. Så god att det minsann får bli till en bjuddrink för mig i morgon;)

Nu kanske ni undrar vad "lustig rea" är...

Minsann, minsann det skall jag berätta;)

Det säljs inte överdrivet många varma vinterjackor i det här FANTASTISKA VÄDRET. (Men av erfarenhet vet vi att det blir värre...)

Därför kör vi 30% på ALLA vinterjackor från och med i morgon. Och ni kan lita på att vi har en del. Kära nån, fantastiskta kvalitetskappor och jackor kan ni tro!

Hoppas att vi kan få till några bra bilder och visa er i morgon.

Nu skriker Lena, vi måste avhandla den angenäma fråga: Hur stora skall biskvierna vara??

I like it "petite", vi får väl se.

Återkommer med mer bildbevis.
Kramar från en nu 50gradig vedspiskokare;))


Inga kommentarer: