måndag 21 november 2011

Smaskig måndag på er alla;)


Eller hur är det lite extra trevligt att smaska till det på måndagen. Känns lite lyxigt sådär.

Jag skall göra lingonparfait.

Vi fick så mycket grädde över igår så det känns bra att kunna ta reda på den. Så det får minsann bli till lite god parfait. Gott gott! Tror jag skall koka någon lingonsås också med kanel i, det måste bli hur gott som helst.

Här är en första "ledig" dag på hur länge som helst. Ja ledig, det kan ju diskuteras... men i alla fall inte en morgon som jag måste rusa upp ur sängen. Så då passade jag på att sova ut, till 06.30, det var ju bra;) Här är en del att fixa med efter alla öppetdagar.

Vi skall se till att ha en fräsch jul ända fram till slutet så nu tar vi ner allt från borden och arrar om igen. Det vi gjort till torsdagen blir ju liksom lite förändrat när det säljs saker här och där.

Plus att nya varor väntas in och då är det roligare att fixa nytt. Granen som togs in igår skall pimpas till riktigt ordentligt med määängder av kulor och grejer också.

Helt makalöst kul att så många kom och var "julsugna". Tror aldrig vi haft fler besökare faktiskt. Hur kul som helst! Men nu är man ju riktigt, riktigt jul och pysselsugen.

Nu är det dax för mitt eget hus att julfixas också. Bara ÄLSKAR det!!!

Fick en bild på den här jackan från Haust idag. Det var ju en hel del som fyndade ytterplagg i helgen. Det är ju bara så mycket lättare att se plaggen när man får produktbilder på dom, så varsågod, här kommer en:


Jag har precis packat upp en kartong med rosa och röd/vitt salt (kanske nåt för fotbollsklubben SIF). Det ruskigt populära saltet är alltså på plats igen. Kan ju passa bra till alla helger här framöver.

Måste också bara tipsa er om att gå in på Victorias blogg och rösta på smörgåstårtor. Kan man bli mer sugen på nåt??!

Hoppas nu att ni får en riktigt bra början på den här veckan och att ni njuter lika mycket som jag av det fantastiskt härligt milda vädret;)))

Kram på er!
Eva

Inga kommentarer: