onsdag 7 december 2011

Nytt kuligt;))


Precis innan jag skulle gå in i huset och klä om nu på morgonen fick vi en rolig leverans.
Med bland annat det här söta bokstället.
Passade extremt bra då jag kom hem från Stockholm med en ny bok i bagaget.
Otippat, eller hur;)


Den här fina boken fick det bli (plus några till...)
Som alltid när jag är i Stockholm besöktes Bok & Bild på Drottninggatan.
Vykort, posters, klistermärken och BÖCKER har dom. Så himla kul att vara där!
Extremt billigt också. 50:- kostade den fina julboken.
Väl värt ett besök:)



I måndags när vi steg in på vår Helenas kontor (bokformgivaren) fick jag se dessa böcker.
SKF Själ.
Mina föräldrar hade företag i Hofors, ett litet brukssamhälle i Gästrikland, när jag växte upp.
Redan som 12-åring började jag jobba där.
Hela orten färgades av SKF, bruket där "alla" jobbade.
Så prat om SKF fyllde mina dagar under många, många år.

Boken som låg under var en bok om Mackmyra Whisky.
Helt otroligt! Fabians klasskompis familj är det som levererar faten som whiskyn lagras i. Mackmyra ligger ju även nära mina hemtrakter.
Jag är en sån som gärna kopplar ihop saker, som söker tecken på att det är "rätt" eller "fel".
När jag såg dom här två kännetecknen på en fin byrå i Stockholm som varit en så stor del av mitt lilla liv, då fick jag en känning av "rätt" tecken. Hoppas känslan var rätt....


Fick en fråga om vad Helena gjort mer för böcker. Tryck på hennes namn kan man läsa lite. Så här stod det på sidan om henne:
Helena Ullstrand är formgivare. Om hon vore en chokladbit, vore hon en fransk kola. Blank och stilren på utsidan; förvånansvärt mjuk, mörk och innehållsrik innanför skalet.

Vilken rolig liknelse.
Får väl hoppas att man aldrig behöver få en sådan gjord.
Bävar för vad det skulle stå då....

Om Eva Eriksson skulle liknas vid choklad blev det en chokladboll.
Rund, ojämn och fårad på utsidan.

Som alla förstår står jag över liknelsen;)

Nu skall jag ut och beställa vårsmycken - kul!!!

Välkommen hit i julmyset som förstärkts med snöfall idag,

MYYYYS!!!!
Kramar
Eva