måndag 12 december 2011

Nya Mollysar och brödet


Det här setet är så makalöst fint.
Kommer nu inom någon dag.
Finns i den gråaktiga färgen också. Liknande chalk.
Mycket snyggt!
Vi lägger snart upp nya bilder på prespring - vår och sommar.

Min matcoach hade rätt.
Brödet var sjukt gott....


BagarAdam var det som gjorde dom.
Mycket, mycket enkelt var det.


Kanske skulle man ha gräddat dom lite mer.
Otroligt lätt att bränna kanterna om man väntar lite för länge.
Vi hade ingen kruskavel och det kanske hade blivit lite annat då.

Hur som helst, väl värt att prova:

Knäckebröd med västerbottenost

25 g jäst
1 tsk salt
2.5 dl vatten
1 dl linfrö
1 msk dillfrö
1 msk honung
1 dl havrekli
5 dl mjöl + 3 dl till utbakningen
2 dl riven västerbottenost

Lös jäst i ljummet vatten. Tillsätt resten av ingr. Arbeta degen 10 min för hand el 5 m maskin. Jäs 15 min.
Dela degen i 30 delar. KAVLA SÅ TUNT DU KAN. Avsluta m kruskavel el nagga brödet.

Grädda 4-6 min på bakplåtspapperm, c:a 225 grader.

Good Luck;)

En riktigt bra start på veckan före dopparedagsveckan önskar jag Dig.
Kramar
Eva

Inga kommentarer: