söndag 19 februari 2012

Vänner!! Jag måste bara dela med mig.....

Skeden längst till vä är GIGANTISK syns inte riktigt på bilden...

Ingen kan väl ha undgått min nördighet gentemot matlagning och bakning.

Av en slump lyssnade ju jag på Monica Ahlbergs vinterprat häromdagen.
Sen dess har jag läst hennes blogg.

JAG BLIR SÅ INSPIRERAD:))))
Speciellt av det

HÄR


Om ni tittar på dagens inlägg så ser ni att Monica ihandlat typ en likadan kaksked (eller vad det nu kan heta??) som jag köpte för bara några dagar sedan i en antikaffär.

Lustigt!

Hon skriver att hon behöver mängder med rekvisita till sina kokböcker, hon skriver ju en nu.

Jo tack, det ska Gudarna veta!!!
SÅ in i bängens med grejer Magda och jag valde bland till vår bok.
Jag köper på mig grejer så fort jag ramlar över nåt.

Eftersom vi är i France så ofta blir det MYCKET därifrån;) Sånt som man inte hittar här.
Från början var jag galen varje dag det var antikmarknad.
Trodde hela tiden jag missade nåt. Blev nästan lite jobbigt.

Nu är jag helt lugn.
Kan till och med strunta i Nicemarknaden en måndag om det skulle vara så.


Här är ett skåp som "blivit över". Det kom och var trasigt så vi har ställt det i vårt vardagsrum.
Kanske inte optimalt men det är stort och sväljer en massa som inte får plats någon annanstans.

Det värsta är.....
att jag vill göra en till bok för nu finns så mycket mer rekvisita och så många fler recept......

Vojne, vojne, dilemma!!!


Det här turkosa älsklingsfatet är med i boken.
Däremot inte skålen.
Och den älskar jag. Ser en stor maffigt härlig marängsviss i den.

Kanske toppa med rosa hjärtformade maränger?
Blandade med glass (förstås), grädde, persikor, bananer och allra mest jordgubbar som matchar dom rosa marängerna;) MUMMA!

Åååååh, huvudet fullt av idéer.
Alltid mitt dilemma.


Har mängder av dom här skålarna eller vad man kan kalla det, inhandlade för 50:- (!!)
Använda till hur mycket grejer som helst.
Ett av dom bra köpen - finns sämre;)

Nu är det snart dags för middag här igen.

Bara tre av våra alla övernattningsgäster är kvar.
Mys!
Kram one more time

1 kommentar:

Cc sa...

Men oj. Trodde nästan att det var mina skedar. Har allihopa, vad skumt det kändes att se exakt lika hos någon annan. Kram