måndag 16 april 2012

Kan man få träsmak lr???


I alla fall får jag det när jag sitter hela tiden. Snart får det vara slut med sittande framför datorn idag. Vill upp och hoppa och göra nåt annat......


Vad är bättre då än att fokusera på
MAT;))

Ni vet ju att vi är matnördar. Men jag har nog inte berättat att det tagits till ännu en nivå här i huset nu.....
Hur då tänker ni nu.....


Jo det är som så att den lille gossen som står längst bak i bilden har gått och blivit matlagare på "riktigt".
Han var ju galen i att laga mat när han var liten. Fick en kniv av mig och började skära tomater när han var två. Sen dess har han varit synonym med mat. Lustigt hur det kan vara.

Som jag berättat tidigare önskade ju Hanna ta över caféet från Adam i sommar.
Så kommer det att bli för Adam har fått jobb på restaurang.
Lilla och Stora Örebro.
Han har jobbat extra där fem månader nu.


 Rackarns skoj!
Speciellt eftersom han läser ekonomi och aldrig gått någon kockskola.
Ni kan tro han tycker det är kul!!
Här slåss vi om att röra om i grytorna, ja inte alla i familjen men några;)


Häromdagen kom han hem och hade köpt pastaboken.
Samma kväll fick han Mästerkocksboken av sin snälla flickvän.
Kanske blir han samma kokbokssamlare som sin mor.


Det här är från vår lillkock. Kött med rödvinssås och blomkålsmos. Mums vad gott moset var!
Och potatisen och champinjonerna och såsen.... Köttet vet jag inte....

Så nu förstår ni varför det blivit så himla mycket mat här på bloggen på slutet.
Och mer lär det bli;)

Men det blir nog lite kläder också. Fick nya Haust idag.
Nu saknas som alltid - solen och värmen till alla snygga kläder.

Nu ska jag sätta mig med nya Buffé, där är alltid en massa roliga recept.
Go´Kväll!



Inga kommentarer: