söndag 8 april 2012


Kära vänner hur har ni det??



Riktigt bra hoppas jag!

Här njuter vi av ledighet. Så på toppen av allt är det en dag ledigt i morgon också, härligt.

Tittade ni på tipset jag gav om Nice?
Så här i efterhand kan jag nästan ångra att jag tipsade.
Sjukt dålig reseskildring. Även om det var en tjejkväll weekend i Nice som skulle skildras var det verkligen urkasst. Synd. Jag gillar verkligen BlondinBella så det var inga såna aspekter jag hade. 
Men, men så kan det vá.
När jag tänker på det kanske jag kunde få ta ett reseskildringsjobb, undra varför dom inte frågade;)

Nu har jag den här Jansson i ugnen som snart väntar på att få komma ut. 
Min bror är ju en fena på mat och tydligen blev det så gott när man gjorde på hans vis säger mamma. Så självklart, vi provar. Även om det i den här familjen bara är pappan som äter....

Skiva lök fint och bryn medelhårt i smör.
Strö över LITE socker.
Lägg på så mycket ansjovis som du brukar ha. 
Lägg i potatisarna som du stavskurit.
Häll över grädde så det precis täcker. 
Låt koka tills det kokat ihop och potatisen är nästan färdig.
Lägg över i ugnsfast form (älskar dom nya Gerbera)
Strö över ströbröd.
Grädda tills den fått färg.

Inte vet jag men den skall visst bli extra krämig så här.
Då hoppas vi på det;)

I morgon tror jag att det sista görs i entrén, sen är det bara målning kvar. Inte mycket för allt är redan målat 2 ggr, men man vill få sista extra fräschören på det. Sen kanske jag fotar och visar....

Nu hoppas jag att ni  tar det riktigt lugnt, njuter av ev släkt och vänner. Eller kanske myser du ensam med en god bok eller tidning? Jisses amalia vad jag tyckte senaste Lantliv var bra!

Mycket tack vare den här URDUKTIGA TJEJEN, Marie du vet vad jag alltid sagt;
Du är bara BÄST!

Största påskkramen till alla mina trogna läsare.
Ni som följer oss på fb, har ni sett, snart är vi 3600 där, häftigt värre!!!

Förresten, ut och köp Expressen söndags.

Kram igen,
Eva Peva



2 kommentarer:

Marie Gustafsson sa...

Hej !

Finns den underbara formen i rosa ?I den lite större modellen som är på bilden. Så jättefin

smultrongården sa...

Japp Marie, finns samma storlek, större samt även rektangulär. Ljuvliga att laga mat i;)