fredag 8 juni 2012

STUDENTDAG 


Då har den börjat då, studentdagen.
Känns nog både för sonen och mig som den aldrig slutade igår.
Den nya dagen tog bara vid, liksom.
Låååång arbetsdag sedan 19 års-firande.
Extremt sen natt och ännu tidigare morgon.
Nu har jag varit uppe sedan 05.00 och kokat sparrissoppa.
Man får väl inte säga det själv - men den blev helt superb:)
Kan bero på den tidiga timmen och dåliga smaklökar, vad vet jag..???


Det här är min vy när jag går här och fixar.
Mycket trevligt att och rogivande att ha ett 20-tal hästar omkring sig!



Det här mina vänner - det var något 
HIMMELSKT.

Baktanten Hanna var i farten igen.
Ingen tårta för födelsedagsbarnet igår.
Det blev rabarberpaj med hemgjord vaniljsås enligt önskemål.

Men KÄRA NÅN så gott det var!!!!!
Fem poäng av fem möjliga. 
Rabarberpaj enligt Smultrisboken, hon gjorde den i den näst minsta Gerberaformen, dubbel pajsats. Så den blev tjock och hög.

En sån där smakupplevelse man kommer att minnas.
Sånt är trevligt;))

Här sitter jag nu med anisktsmask och skall se om det på något vis går att få ordning på det tillknövlade och lätt demolerade sömnfattiga fejset.... 

Hoppas ni har det bra denna helt fantastiska studentfredag.
Man vågar väl knappt nämna något om vädret - då kanske det får för sig att ändra sig....

Stoooor student och examenskram på er alla
Eva

2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Lycka till idag !! Vi har ju också studenten här idag..jag ska duka nu och ta fram allt bröd från frysen..sen fylla tårtorna..och jaa du vet..massor..
Ha det gott och vi hoppas på sol idag på alla
Kraaam Anette

Sofi sa...

Hoppas att ni haft en bra Student dag!
Tur med vädret också!

Nästa Lördag (16) kommer jag tillsammans med tre bloggtjejer. Vi ska ha bloggträff och jag har ju talat/skrivit mycket om Smultrongården så då blev alla sugna på en liten tripp till er:)

Ses då!

Ha det gott!

Kram Sofi