söndag 22 juli 2012





                   GLASSVECKA PÅ SMULTRIS!!!!!:))))))))


MIN DRÖM BLIR SANN!!!!!

Allstå vet ni - i hur många år som helst har jag drömt om att ha glasskiosk. 
Ja, alltså typ säkert sen jag föddes.
Jag är en sån där EXTREMT HÄNGIVEN GLASSÄLSKARE.

Alltså väck mig mitt i natten med glass och jag äter.
När tjejerna var små kunde man köpa typ nåt hus i papp på Ikea som barnen kunde gå in i. 
Dom fick ett sånt och när dom fyllde år fick dom ha glasskiosk där. 

Då fick dom stå innanför och ha bord med glass, bär, strössel och grejer och så fick deras kompisar komma och beställa vad dom ville ha. 
Barnen älskade det förstås men jag tror jag själv tyckte det var minst lika kul;)

Och nu skall jag alltså få ha min egen glasskiosk.
PÅ RIKTIGT.

Den hittills godaste glassen jag smakat i Sverige är från Götlunda och den åt vi för två veckor sedan. 

Nu har gulliga Philip som äger Götlunda glass och gör glassen själv, varit så snäll och lånar ut en box till oss under en vecka.

Hoppas verkligen ni också tycker att det är kul så jag inte står här och måste äta upp 100 liter glass själv;))

Jag tycker hur som helst att det är bland det roligaste som hänt det här stället!!!!!
Nu måste vi också hitta på lite roliga grejer, kanske extra kvällsöppet på onsdag... kanske det...

Här är smakerna vi kommer att ha:

Blodapelsin
Smultron
Mango
Choklad
Vanilj
Youghurt körsbär
Smörkola
Dajm
Lakrits
Blåbär

GLASSIGA HÄLSNINGAR 
Eva

Inga kommentarer: