fredag 27 juli 2012

   Heeeeej:))))


   
 Känner mig lite smått eländig som har så dålig uppdatering....
Här är sån full sprutt att det hinns liksom inte med.

Äntligen har vi fått in dom här gobitarna igen.
Kommer ni ihåg när Magda och jag gjorde ett rep till Lantliv och hade en kladdkaka uppslagen - som tjejen som bodde i huset hade bakat och vi fotade. Utan att vi visste om det, coolt! Kakan blev alltså med uppslagen i bokstället plus som bakad kaka;)

Nu när det är så mycket svart i inredning passar det verkligen urbra.
Jag har citronpajen uppslagen.
Det var vid den här tiden i fjol vi fotade den i bersån, jag tycker att det råa från det svarta plåtbordet i bersån är så snyggt till stället. 

325:- kostar det. 

  
Nyinkomna kuddar som är BIG LIKE för mig!!
Very big like till och med.
Den är i sammet - brunaktig med grått mönster. 
Gissa om den passar bra i våra nya soffor;))


Muggar vi precis fått in.
Har fått så mycket frågor om vi kunde ta hem dom så då gjorde vi det.

Kör sommarförpackningspris;))

6 st 130:- (ord 174:-).


Matchande servietter till också.
Riktigt fint att ha som GÅ BORT GÅVA.
Den blå skålen med silverkant på är också söt till.
Kanske att ha lite grädde om man fikar och dricker kaffe, saft eller the i muggarna.

Nu är Hanna och jag på G ut på en liten gångtur. Ett måste när man har café!!!
Senare ikväll ska vi göra nåt som jag faktiskt inte riktigt kunde tro att det skulle hända.
Men det gör det - och jag visar bildbevis i morgon;))

Men först kommer Philip från Götlunda Glassen och vet ni vad..... wohoooo.... han kommer med påfyllning!!!! Nästan ALLA våra tråg är tomma så vi måste verkligen ha nya tills i morgon.

Min bror kommer på besök nästa helg. Tänk OM jag kunde övertala familjen att ha boxen kvar till dess. Om det skulle gå för Philip förstås. Brorsans tjejer skulle nog bli överlyckliga skulle jag tro. Jag kan faktiskt minnas vilken dröm jag själv hade tyckt det varit när jag var liten. 

Jag glömmer aldrig när min påhittiga far tog mammas tupperware burk. En hög ljusblå variant, säkert 15 cm hög och  5-6 i omkrets. Han fyllde den med päronsoda och tog en pinne från en galge. När den fryst till is hade jag väääärldens största och godaste isglass. Han frös in den hos min farmor som vi alltid var hos på sommaren. Jag trodde inte mina ögon när jag fick den!

Glass är verkligen förknippat med lyckostunder för min del.
Och den här glassen är verkligen grym!
Grannens önskemål tiramisu blir uppfyllt i morgon. Undrar just om det blir en ny favvo hos mig själv...??

Bäst att gå på tur nu så vi hinner med kvällens happening;))

Har du utflyktslust kan jag berätta att vi har ett nyskurat och nyplockat Smultris som väntar i morgon. Plus att vi nu fått in glasen som igen som vi hade paketpris på förra veckan.

Packar upp och fotar i morgon. 
Kraaaam till dig min kära läsare
Eva

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!

Jag skulle vilja veta pris på dem färgade kakfaten? :)

Mvh

Helena

smultrongården sa...

Dom kostar 225:-.