måndag 30 juli 2012



Nytt på schemat:)


Verkligen schema kan man säga.
För schema är just vad man har när man går i skolan;))

Nej jag vet, jag går ju inte i skolan men idag skall jag få lite vägledning i franska språket av ett riktigt proffs.

Hon skall ge mig lite enkla (kan nåt vara det i franskan??) tips som jag kan öva på hemma. 
Jag måste säga att jag varit bedrövlig vad gäller att lära mig franska.
Självklart skall jag lära mig, kan inte vara därnere och INTE FATTA ETT DUGG!!!
Men bygge och bokskrivande fick 100 fokus och nu kan det nog vara dax att ge lite fokus till den här gigantiska grejen.

När jag var tretton hade jag tre drömmar, två är uppfyllda men den tredje - att flytande tala franska - den kan jag lova - den är det MIL kvar till, hehe... .

Skam den som ger sig.
Nu är första steget taget!
Au revoir:)

1 kommentar:

Anonym sa...

J'mapelle Gunilla et je suis vingt ans......Ja nu va ju inte de hela sanningen men jag var nog 20 när jag lärde mig just den här frasen.....Lycka till mon Ami et Bon chance!!! j'taime.... gunilla