lördag 28 juli 2012

Sådär, då var denna arbetsdag till ända....

Tror jag i alla fall;)

Fick höra av en granne igår att idag skulle det vara ÅRETS varmaste dag. 
Shit - sa jag - då blir vi väl helt ensamma här om det blir sån värmebölja.
Men vi förberedde och fixade som en vanlig lördag och jag bara inväntade solgasset och värmerekordet.
Hade gått in och kollat vädret i morse också - mycket riktigt 27 gr och SOOOL.


Men tittade jag ut var det en annan syn.
Och det blev inte bättre - tvärtom!
Strax vid lunch regn!!!
Jag tror aldrig jag blivit så lurad - trodde verkligen på värmebölja som grannen och datorn sagt.... nu tänker jag aldrig mer titta in i datorn utan ut på vädret istället, då slipper man bli överraskad.

Kanonkul att så många hittade till oss idag igen! 
Och riktigt skoj att ni uppskattar sommarerbjudandena;)

Vad var det då vi gjorde igår som skulle bli så konstig...??

 Jo, vi skulle ut och äta.
Kan ju tyckas som en ganska normal syssla.
Men det var det VERKLIGEN inte!

Vi skulle till en bra restaurang mitt i centrala Örebro där vår egen son skulle laga maten.
Mycket, udda känsla kan jag lova!!!
Ok att han lagat mat hemma men det är en helt annan sak.


Även om vi skojat och "lekt" restaurang när han var liten så är det mil till att till slut komma och utöva en profession. Särskilt som han pluggat ekonomlinjen nu på gymnasiet.

Inte för att på något sätt i hela världen (verkligen inte, jag lovar!!!) vilja nedvärdera skolor och lärare, har jag alltid varit av den tron att det allra allra viktigaste är att livets skola och praktiska uppgifter är viktigare än att studera x antal år. 


Om man nu inte har ett exakt mål med sina studier, förstås;)
Självklart måste man ju ha en allmänbildning, men hallå!! Efter 12 (!!!) år i den svenska skolan måste man väl ändå ha fått sin beskärda del - eller vad tycker ni?? Det finns väl ingen unge som går mindre än tolv år nu för tiden. Och skall inte det räcka för att kunna flyga själv då är det nog bäst att svenska skolan ser om sitt system. 

Just det - här har ni en mor som inte alls tycker att barnen skall plugga, plugga och plugga. Inte gillar jag läxor heller. Tycker synd om barnen som måste gå 7-9 tim i skolan och FORTSÄTTA sin arbetsdag när dom kommer hem. Kanske hemma sent efter skolskjutsar också. Nix pix - läxor bort!
Istället tar man bort gymnastik och minskar på de praktiska ämnena.... jaja, tur att jag inte är skolminister, då skulle det bli en lite annorlunda soppa kan jag lova;) 

Inför lärlingsplatser istället - tänk så enkelt - prova på och sen få en uppfattning om man gillar jobbet. 
Detta är min uppfattning och helt ärligt trodde jag kanske inte att det 2012 skulle funka att ha passion för något och att den slutligen leder till arbete. 
Men det ger verkligen stor förhoppning till framtiden tycker jag. 
(lika stor förhoppning som fräscha pigga 60-åringen Tomas Ledin ger till ålderdomen, hehe!!)

Här har vi den lilla passionerade kocken: 


När jag kommer upp till honom i köket blir jag så vansinnigt sugen att dra på mig förkläde och få hjälpa till att jag får hjärtklappning. 
Så grymt kul det skulle vara!!!! Ojojoj, men saken är ju den att jag faktiskt knappt har tid med mitt eget liv så att dra in nåt ytterligare verkar lite skurvat och tokigt.
Men jag är nog både lite skruvad och tokig så vem vet...??!!!
Drömmen om en restaurang med ett litet B&B i nåt varmt land kan kanske bli verklighet.

Jag hade fler bilder att visa men nu har jag slut på lagringsutrymme på bloggen tydligen.
Och en gångtur väntar så här på kvällskvisten så att hålla på med det nu är inte aktuellt. 
Dom bilderna får ni se en annan gång. 

Blev det här årets längsta inlägg precis som det skulle vara årets varmaste dag?
Kanske det. 
Kram på er!
Eva
 


 
 

Inga kommentarer: