tisdag 21 augusti 2012


  HATTFESTEN

VILKET FIKABORD!!!!
Jag blir helt läskad när jag ser bilderna nu efteråt.
Faktum är att jag smakade av ALLT.... haha!
Yttepyttelite, men man vill verkligen ha ett smakprov så man vet.

Några lämnade recepten så dom skall ni få.
Jag kan bara säga att:
ALLT VAR HIMMELSKT GOTT!!!

 Gästerna kom från skilda håll kan jag lova.
Här är Carola och hennes mor som har så nära att de kan gå.
Mamman hade ingen hatt så hon hade tillverkat en. Så synd att vi inte fotade den uppifrån. 
JÄTTEFIN var den må ni tro! 
Vilken talang!!

 Här har vi kamrat DubaiLena som dock inte kommer från Dubai;)

 Maken L-G som är ett riktigt finsmakande fikaproffs!
Nosar alltid upp bästa fikan i varje stad de besöker:)
 

 Vackra paret Kristina och Fredrik. 
Han ser ut som en riktig Cåbåjsare och det är helt korrekt. 
Dom är från Polen men har bott MASSOR av år i Cåbåjslandet over there;)

 Här är Jessica som har Leksaksstoppet i Laxå.
Hon kom m dotter Wilma, mor som fyllde 60 och fick utflykten som en överraskning, plus 2 till som hon hade med sig. Jessica undrade om dom fick ta fram rosévin som dom hade med sig och göra det hela lite festligare. I och med detta har hon nu infört vin på hattfesterna också;) 
MYCKET trevligt och gott initiativ, Jessica!!

 Dotter Wilma
 Jessicas mor till höger som firade födelsedag samt en väninna till henne som följt med ända från Småland.

Lite mer nära medverkande var Harriet med väninnan Gun. 

Vet ni vilka dom här brudarna är...
Ena riktiga bakbruttor:)
Dom hade bakat i FEM TIMMAR, ända fram till KL 24 på fredagskvällen!!!
Ni måste gå in på Hannas blogg och kolla allt mums dom bakat!!
Det roligaste är att den snälla farmodern Britt-Lis tar med sig sina barnbarn till oss och fikar och tjejerna älskar det tydligen, jätte kul! Så nu när boken kommit bakar dom sig igenom den:)

Vet ni, det är det här som är det roligaste med att ha en Smultrongård:
att vi har besökare i ALLA åldrar och att dom faktiskt tycker om att komma hit och fika och vara här. 
Jag blir alldeles varm när jag tänker på det♥

Sen har vi det här gänget.
Elinor som står i mitten fick att åka på hattfest till Smultrongården i present. 
Hon fick även ta med sig två stycken.
Ni skall se vilket UNDERBART LJUVLIGT KORT som Nelita (till höger) gjort till henne. Kära nån!!!!

Och vet ni vad, det var Elinor som vann utlottningen när vi röstade om framsidan på boken tidigt i våras.

HALLÅ!!! Hur passande var inte det!! Tänk att någon som verkligen ville komma hit och hade ett genuint intresse av oss, vann den. Hur kul som helst tycker jag:))))
Aldrig kunde jag väl tro att vinnaren - någonstans i Sverige skulle ta sig hit;)) 
Gissa om det är skoj att ha utlottningar då;))

Kakorna vi alla hade gjort kommer jag att återkomma till. 
Några hade med sig recept. 
Kanske kan jag be att få av dom som inte hade med. 
ALLT var så makalöst gott att det verkligen är värt recept!


har ännu fler bilder på oss som var med och definitivt bilder på alla URGODA KAKOR.
 Lovar också som sagt recept här på min blogg. 

Börjar nog redan i morgon med de jag har.
Sen har jag ju ett bullrecept utlovat också... ujuj, så mycket som händer här... skulle kunna sitta vid datorn och skriva till er hela dagarna....

Kramkram hela dan!
Nu är det annat jobb som gäller;)


Inga kommentarer: