måndag 20 augusti 2012

I FÖRBEREDELSERNAS TID....


 Höstmarknad på G (27-30 sept) och jag skall ju som bekant på semester (liiite jobb också...) så det är verkligen hög tid att förbereda. Äntligen - älskar ju att förbereda & arra till happenings;)

Den här soppan är från höstmiddagen vi gjorde till boken.
Vet ni egentligen HUR GOD DEN ÄR!???
Om inte - gör den direkt! Finns i boken.
MUMS!!!

 Vi dukade ett härligt höstbord.
Min tanke var att det skulle vara skumt - nästan mörkt och att det skulle bli en mörk mysig bild.
Men Magdalena var tvungen att åka hem kl 19 så det gick inte att få till mörkret på naturlig väg. Bilden blev inte som vi tänkt oss och den platsade därmed inte i boken. 
När jag sitter nu och minns tillbaka saknar jag verkligen jobbet med boken.
Det har verkligen varit en resa i många moment.
Så mycket jobb med bilder och text att det ett tag stod mig upp i halsen.
Men nu, nu skulle jag vilja göra det igen.
Planera recept med min Lena.
Ha henne kokandes vid grytorna och Magda och mig arrandes till bilderna.
VERKLIGEN URKUL VAR DET!!!!!!
Kanske är 2:an på G att växa fram......

Idag har jobbet fått en rivstart.
Det är nog bäst det - massor som skall fixas!
Nu skall jag läsa en text om boken och mig som troligtvis kommer att gå i flera tidningar.
Kanonkul!!!

Allt gott ni kära!
Kramar från mig

2 kommentarer:

Sofi sa...

Å va kul med höstfest! Missade ju hattfesten den här gången:(
Det kanske blir en Julbok?;)

Ha det bäst!

Kram Sofi

smultrongården sa...

Såklart att det blir en julbok;) Kaaanske kan den komma till nästa jul.... Om inte då så till 2014.
Kram till dig!
Eva