tisdag 25 september 2012

 Händer det här??
Är det verkligen sant!!???
Eller drömmer jag....?

 
Ja, man kan ju verkligen fundera!!!

Igår skulle jag mejla min best på blommorna till mässan. 
Ok - sagt och gjort. 
Snälla blomSandra hjälper mig vilka blommor hon tycker jag skall ha.

Ok, mejl ivägskickat. 
Frågade även om den ansvariga tjejen tyckte det var ok att jag hade med pytte lite små saker som jag kunde sälja. Inte mycket men som utfylling i montern.
Inget svar av henne. 
Heller ej idag på fm. 
Varpå jag ringer henne. 

Hennes dator slutade fungera igår så det förklarar ju saken. 
Jag berättar då vad min blombeställning var samt om det var ok att jag hade lite smått med från butiken.

Blommorna kunde jag inte beställa det jag ville ha eftersom det var nån plantskola men jag skulle kolla i morgon om det fanns något jag kunde använda. 
Jag som liksom förberett vad jag skulle ha i mina olika saker..... 
Snöbär ville jag gärna ha och det skulle den snälla tjejen ta från sin trädgård!

Sen berättar hon att väggarna bakom oss målas svarta. 
Svarta!
Rätt stor skillnad mot vitt vill jag lova!!
Jag har verkligen inga problem med svart - men då skulle jag nog tänkt lite annorlunda.
Nu hade dom ännu ej målat så hon ser till att väggarna blir vita som jag förberett för.
Puh!

På frågan om jag kunde sälja nåt av det jag skulle dekorera med svarar hon: 
-Absolut, det är därför du står där du gör. Du får sälja ALLT förutom böcker.

?????????
Ni fattar min totala knäpptystnad vá!??

När jag samlat mig frågar jag:
-Inte böcker, du skojar väl??
-Nej, det säljer ju bokhandeln.
-Ok svarar jag, men mina böcker då??
-Har du skrivit en bok - har inte du butik!?
 
https://secure.quebles.com/content/hotmail/emoticons/1511766.gif 
 Ehh, tänker jag, hur gick nu det här till!???

Ja, kära nån, kan det bli mer fel???
Knappast. 
Jag åker liksom från min butik - mina höstdagar - strular och planerar om till TUSEN, sen skall jag inte få sälja BOKEN!!!!

Ansvarige tjejen är mycket, mycket trevlig så jag litar givetvis till miljoners på att hon fixar det. 
Plus att jag nu också står på ett ställe där det verkligen säljs böcker...???

Well, well, jag känner att jag på söndag definitivt har blivit många erfarenheter rikare.

Vägen fram till söndagen verkar dock lite VÄL spännande!!

Plötsligt får jag en melodi i huvudet:

Give me hope Joanna, give me hope Joanna......

2 kommentarer:

Nina C. sa...

Styrkekramar i massor till dig Eva!!! Men det kommer med största säkerhet bli toppenbra när du vääl står där!! Det är jag helt övertygad om!! Du har förmågan att vända på krånglerier så det tillslut blir till det allra bästa!!! Lycka till!! Du kommer att ha den allra finaste montern!!! VARM KRAM!! från Nina i Örebro.

CL.O.T sa...

Ohh, inte sälja din bok???? Jag som hade planer på att handla din bok på lördag. Hihi, köper man inte böcker på bokmässan? Hoppas det ordnar upp sig för dig. Ha det gott / Monika