torsdag 20 september 2012

HELA SVERIGE BAKAR:)))


Idag börjar alltså programmet som vi väntat på SÅÅÅÅ länge!!!
Ni kommer väl ihåg när Maria var här och bakade bullar och grejer här.

Rackarns kul hade vi då kan jag lova!
kan du läsa mer om just Marias deltagande i programmet.

Nu håller vi verkligen alla tummar som går!
För även om jag fick reda på innan hon blev antagen, tror det var i mars, så har hon inte dryftat det minsta lilla om  hon blir kvar länge eller inte. Hur som helst vet jag (och ni som var på Smultris när hon bakade) att hon är en grym bagerska och om hon vill har hon alla chanser att jobba inom det. 

Men hon är en allkonstnär så hon kan troligtvis välja vad som helst;)
Förstås grämer det mig att jag inte kan se det ikväll men det får bli play så snart jag landar, längtar!!!
Eller förresten, vi kan ju kolla redan ikväll när programmet gått, tjohooo!

 Nu sitter Hanna och jag och intar cappucino samtidigt som vi gör datajobb.
Så här ser det ut då. 
Jag har en FANTASTISK vy framför mig, bakom Hanna. Solen skiner på husen på berget, ser mest suddigt ut här på bilden dock...?

 Solen stiger i ett uppvaknande Vence.
Så fint att det är helt galet.

 Så här ser stora gatan ut nu på morgonen med människor i bilar som skall till sina jobb.
Det är ju en liten "stor" gata så det är bara mysigt att det händer nåt.
Tror det är för ljust och soligt - det är därför det knappt syns nåt längst bort på gatan.

Jag har verkligen börjat förbereda mig för hemfärd mentalt.
Det krävs för ett sånt här ställe lämnar man liksom inte smärtfritt.
Alltid när jag åker utanför St Paul de Vence på väg hem hugger till i hjärtat.
Tack Gode Gud för att jag har världens bästa Smultrongård att få komma hem till. Med samma typ av känsla som det är här. 
Något kallare bara... hmmm... faktiskt det enda negativa!

Men nu har Hanna och jag en sista dag att förvalta väl på vår agenda.
Vi skall leta kartonger till min packning, inhandla 

DELIKATESSER TILL FRANSKA BUFFÉN PÅ LÖRDAG

kanske tar vi en tur till Nice och kollar hennes blivande jobb (som hon är helt säker på att hon inte får eftersom hon inte har någon serveringsvana, säger hon! Hur nervös brud som helst! Tumhållning där också;)) eller så åker vi till Valbonne och kollar in VÄRLDENS MYSIGASTE INREDNINGSBUTIK.

Ja möjligheterna är många på detta ställe.

Allt gott till dig idag. 
Som vanligt öppet 10-18 och brudarna har gjort så fint därhemma. 
Kort har dom skickat till mig minsann;))

Hoppas vi ses på lördag på franska buffén!
Stor kram
Eva

Inga kommentarer: