lördag 22 september 2012

 Dagen i bilder....


Tre söta tjejer!
Vinnaren i mitten, Camilla tog med sin mans dotter Nathalie och hon i sin tur Göteborgsväninnan:)


I Frankrike har dom riktigt heta oljor till sallader och pizzor. 
Denna supergoda gjore Sandra i morse.
Bla m piri piri och hela chilipeppar som jag hade med mig hem.
Örtsmör, ostar, fikon och korvar.


Sallad som tydligen var mycket poppis.
Med rödbetor, pinjenötter och chevreost.

Här måste jag dessvärre avslöja att jag har ett litet problem. 
I och med att jag är vegetarian blir ju mitt "matliv" lite problematiskt. Speciellt när man reser. 
Nåt som då oftast brukar vara räddningen kan ju då tyckas vara ostar av alla de slag. 
I Frankrike ÖVERÖSES man med chevre. Finns i ALLT!!!

Skäms att erkänna men jag kan inte få in en millimeter av den osten i munnen. 
Snacka om kass fransyska man är;)
Tänk vad extremt mycket enklare mitt liv vore om jag kunde gilla den.
Jag lovar, jag försöker. Hade förr samma problem med oliver.
Sen var vi på bröllopsresa till Sicilien och då blev både L och jag galen i oliver.
Kanske dax för ny bröllopsresa....;)

Pain au chocolate och såna bullar med mandelfyllning.
Helt klart mina favoriter. 
Älskar mandelsmaken.


Amaretto kakor.
Så populära i Frankrike och Italien.

Sen hade jag massor av macarons med mig. 
Dock inte tillräckligt för dom tog slut redan vid klockan 13....
Men tyvärr var det helt omöjligt att ta fler. Hade fem (!) stora kartonger.....
Men, men dom är förstås populära.

Soppan och tillbehören fotade jag visst inte.
Varför kan man ju fråga sig....?

Hur som helst, KANONKUL att det blir uppskattat när vi kör lite specialteman!!!

Har haft tv:n på i köket nu, Hollywoodfruar gick i repris. Har ju inte sett de tre sista avsnitten. 
Men my God, vad händer!???! Nog är det väl liiite väl pinsamt nu, kan tro att det var fler än jag som skämdes. 

Skön lördagkväll på er!
Jag skall försöka få tag på dottern som haft franskakurs i Nice idag. 
Lyckosten!
Hon packade bikinin om det kanske skulle bli paus på stranden.
Gjorde jag med.
Ifall jag skulle ställa mig i regnet en stundhttps://secure.quebles.com/content/hotmail/emoticons/1511767.gif

2 kommentarer:

Unknown sa...

låter så supermysigt så. Ser fram emot att dyka in och något gott lär ju finnas och mumsa på då också!

Nä chevre kan de andra få behålla så äter vi godare saker.

och du har en mysig humor. Håller med. Fast här rekommenderade tidningen regnstövlar och sydväst. Fast jag tror det blir lite kallt om det är det enda man skulle ha på sig!

Anonym sa...

Tack för en helt underbar start på en regnig lördag. En riktig toppenvinst. Hälsa tjejerna att allt var supergott. Fin bild på dig och tack ligger ute på Twitter och Instagram :-) taggat till Smultrongården
Vi ses på bokmässan. Ha en bra måndag//Camilla