fredag 26 oktober 2012

MITT MYSIGA HUS
 
 Nytt porslin som kom igår.... en massa lovely prylar;))
 
Jag hade kvällsgrupp igår. 
 Vet inte riktigt vad det är men det är så himla mysigt att vara därute då. 
Varmt och skönt efter dagens alla ljus och brasor och lugnt och mysigt.
Det är så konstigt men nåt är det som händer så där på morgonen innan vi öppnat och på kvällarna när ett gäng sitter uppe och äter och jag kan "poa" på själv.  

Folk får säga vad dom vill men det är nåt särskilt med så gamla hus. 
Det är snart 300 år som olika människor vistas innanför väggarna. 
Jag kan inte nog tala om hur mycket jag tycker om huset. 

Det är inte mysigt för att vi gjort det så. Tro inte att det är dit jag vill komma.
Nix så är det inte, det är bara nåt som gör att man får en viss "mood" där. 
Gillar den mooden otroligt mycket!!

Förstår mycket väl att det varit bykrog en gång i tiden. Tror att många haft mycket skoj där. Det känns så:)
  Fortsätter att komma folk till den gamla bykrogen gör det allt. 
Igår var det besök av mor och två döttrar från Stockholm.
 
 
Den ena dottern fick som 30-års present att åka till Smultrongården och shoppa. 
Dom hade aldrig tidigare varit här.
Vi känner oss vääääldigt smickrade:))

Tror nog dom kom hem med ett och annat som förgyller vardagen också;))

 Japp minsann, igår blev det egenhändigt gjord glögg av Camilla. Heeelt underbar!
Jag hade med mig creme brulée fr Vence. Dom tog vanilj och jag pistage. Mumsigt.

 I onsdags kom Anna hit ända från Skåne.
Hon är verkligen en trogen besökare. Fattar ni - hon bor i SKÅNE!!!
I våras när vi hade bokreleasen föll det sig så väl att hon var här då också. 
Riktigt skoj:)
Så här skriver hon på sin blogg om sitt besök hos oss:

Så ivrig väntan på buss 314 och ut till Södra Dylta och Smultrongården direkt. och det är som om all nervositet, oro, sorg, ängsla, spänningar och allt negativt bara försvinner ner i jorden och ut ur fötterna när man stiger av bussen och ser de åkrarna och det huset. Det är härligt så härligt att jag glömde ta foto jaja!

In i värmen och bara njuta, titta, känna, klappa lite och så prova lite, det bästa jag provade var nog allt deras tomatsoppa!!! Alltså det är värt varenda slant att köpa in deras fina bok BARA för att få receptet till den soppan och ja jag tänkte ju köpa den boken till min pappa i julklapp..... fortsättning kan se på Annas egen blogg:)

Otroligt Anna att du gillade soppan så mycket. Jättekul!!! Jag menar du köpte ju rätt schyssta kläder också;))

Ja kära ni, det är ni och vi tillsammans med huset som skapar det där speciella. 
Och ni kan tro jag är glad för det, så himla härligt!!
För det kommer ju att finnas kvar sååå mycket längre än jag själv så fler kommer att kunna må bra därinne:)
Om det inte kommer någon och tar över huset efter oss som gör som dom vi köpte det av tänkte:

"Det här rishuset kan ni ju ta en sticka och bara bränna ner det med".....

Eeehh! Kanske inte det då.....
Tur vi människor är olika - och tur att ni som är lika oss kommer hit;))

Nu ska jag bara på med mattorna sen skall vi avnjuta nåt nytt smask som son och flickvän skapat.
Skön fredagkväll på er
Kram 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Haha jo jag gillar kläderna och tallrikarna också tro inte annat, men DEN soppan. MUMS!
Kärlek vid första slurpen.

Ungefär som ditt hus och dig och dina
<3

Annika sa...

En helt fantastisk eftermiddag på Smultrongården fick vi! God soppa, fika och shopping. En glädje när påsarna packades upp här hemma! Tack Eva och vilket mysigt litet hus ni har.

smultrongården sa...

Åh, vad gulliga ni är tjejer. Det är såna som ni som gör våra dagar så härliga. Stor kram till er från oss alla<3