torsdag 25 oktober 2012

Nu har vi jul!!!
Ikväll öppet till 20.00

Japp, så får det bli:)

Vi började så smått igår och fortsätter idag. Andra har visst full rulle på julen redan så det är väl bara att hänga på;))
Absolut inte allt - men en del kommer minsann fram.

Vi skall mysa oss med glögg och julmusik idag.
Bara så ni vet - så ni inte får en chock av musiken i högtalarna!

Jag försöker ju att inte komma med mina egna tankar och värderingar så mycket som det bara går här på bloggen men ibland går det inte att hålla tyst.
Som nu.

HALLÅÅÅÅ!!!!
Vad trodde alla egentligen!??
När man kan köpa skinnjackor för ett par hundralappar - tröjor för UNDER hundralappen osv osv.....
Helt ärligt - finns det verkligen någon vettig människa i detta superutvecklade upplysta avlånga land som tror att den som tillverkar såna plagg har normalavlönade arbetare!??

Inte har jag gjort det i alla fall. 
Omöjligt att kunna ha dom priserna om även de första leden blir avlönade korrekt. 
Det pratas om att handla rättvist och så vidare.
GÄRNA det - men alla måste nog fatta att det KOSTAR. Annars går liksom ekvationen inte ihop. 
Om nu inte de multistora företagen vill skära ner på vinsterna.
Och det tror jag inte dom vill!

Vi har liksom några fler vääääldigt stora svenska företag som jag inte heller tror tål en titt under luppen.
Vad tror du??

Stora MYCKET VIKTIGA frågor. 
Man kan bli galen bara av att tänka på det:(

Så jag stoppar väl huvet i sanden - är ytlig och njuter av glögg, julmusik och mys idag. 
Livet är bra underligt! 
 ............ Bäst att vara TACKSAM
Stor kram


Inga kommentarer: