torsdag 4 oktober 2012

  SÅ SÖTT

 Smultronhonung enligt Helena & mig i en maaaakalöst söt burk!

Tänk att en burk och en liten snörbit kan få mig helt knäsvag.
Tack o lov skall jag nog säga. 
Annars hade jag nog valt fel jobb;)
 Idag har vår trånga sektor varit 
KÅSOR.
Vi har för få kåsor så det blir ett evinnerligt diskande. 
Vilket är ett ABER såna här dagar.
Vad händer då!??
Jo Adam kommer hem med FAMNEN FULL av kåsor som någon vänlig själv extremt passande kommer in på hans jobb med. Dom har visst haft soppa där också. 
Men alltså, ärligt, hur passande och synkat kan det egentligen bli??
Ibland undrar man om det är nån som sitter däruppe (eller nån annanstans) och rör om och pusslar ihop livet för oss härnere.
Vi tackar 
för detta. Inte för att jag har en aning om dom vet hur lägligt detta kom.
Om dom ens vet att det är vi som har dom;))
Sanslöst bra hur som helst!

Dessa ljusslingor har vi på extra nu.
99:- mot 149:-.

Vi har haft 
FINBESÖK
här idag!!



En hel busslast med brudar från 
SANDVIKEN med omnejd.

Längst fram till vänster och längst fram till höger, vet ni vad, dom damerna passade mig när jag var barn.
Sååå himla kul att dom kom hit! Jag höll väl på att skratta ihjäl mig när den ena av dom utbrister:
- Men Eva, du har verkligen blivit stor!
Inte helt otippat - hon passade mig när jag var 1 år;))
Sen kallas jag STOREVA av min andra passare. Haha, känner mig plötslig väääldigt stooor!
Fler långvägingar syns i form av besökare från Kristinehamn.
Inte lika långt som Sandviken men en bit är det minsann.

Längst bak vid trädet anar ni kamrat Lena. Plus min gamla lärares fru från Storvik som också halvt om halvt är släkt med Lena. Ja ujujuj så många "kändisar" här var!

I mitten vid bordet sitter en tjej som jag dansade folkdans med för 42 år sedan.
Folkdans i ljusblå och vitrandiga kjolar och sjal, vita blusar till.
Ja, det kan man också bocka av på "att göra listan".

Tänk att solen sken också!!!

Min pappas kusin Titti var också med, mycket trevligt:)

Skön stund i solen.


Mycket trevlig premiär på årets HÖSTDAGAR.
Rättare sagt: bättre har dom inte kunnat börja!
När man har bott "hemifrån" (kan man bo hemifrån!??) i dryga 25 år värmer det i hjärtat med besök från mina hemtrakter Storvik och Sandviken. 
Otroligt kul tjejer att ni valde att komma hit
STOR KRAM till er alla

Vi har packat upp nytt ikväll så vi står fulladdade, pigga och fräscha (!??) att möta HÖSTMYSSUGNA i morgon igen. 
Soppan puttrar på spisen och skall "gosa" till sig under natten.
Hoppas vi ses!
Eva




Inga kommentarer: