tisdag 23 oktober 2012

 VILKEN UNDERBAR MORGON:))


Plötsligt lyser hela köket upp och jag bländas av solen som speglar sig i skåpdörrens glas. 
Åh så fint det är när himlen är blå och solen lyser på den mångfärgade trädgården utanför mitt fönster!!
Snart blir det minsann dags för en promenix i det härliga höstvädret:)


Bläddrar i sonens nya kokböcker till frukost (som vanligt...). Har en liten middagsbjudning snart och det vore skoj med nåt riktigt gott. Jag har nog fastnat för Ulf Wagners bok.
Har läst några sidor, mycket trevlig bok!
Plötsligt pratar dom på tv:n om denna bok som förstås också ligger framför mig.
Man ger Leif 5 böcker av 5 möjliga. Tror det är i böcker man ger betyg.
Att han lyfter fram husmanskosten som kanske till och med är på G att dö ut med alla unga som inte tar sig tid att laga vällagad mat.

Kul, det behövs verkligen!!! 

Jag bläddrar vidare.... förrätten är färdig varm och efterrätt funderar jag vidare på, hmmmm...??

Förresten, ni skulle ju få se maten från mitt kalas också. 
Skall ta fram en bild och visa er!
Tjing så länge:)



Inga kommentarer: