tisdag 20 november 2012

 Helgen som gick.....

 Direkt efter jobbet i lördags skyndade vi stänga dörren i butiken och hävde oss i bilen och spruttade upp till Sandviken.

Trevligt som alltid:)
Clabbe var på plats och spelade. Super duper kul att träffa alla kamrater däruppe. 
Träffade en tjej som jag gick gymnasiet med som jag inte sett på hur många år som helst. 
Vi var på en helt galen Ibizaresa med 17 tjejer i skolan och fröken som fyllde 70 år samt hennes man. 
Vilken dam att åka med oss. 
Bragdmedalj till en sån lärare!

 Alla tog med sig något matnyttigt.
Hur mycket gott som helst!
Från oss var det ädelostpaj och smultrongårdsmackor. 
Inte särskilt exotiskt men var det tvunget att vara det hade vi inte kunnat komma.....
Time is luxury in my life....

Ser ni det fina fatet.
Det fick bo här på Smultris någon dag innan det fick flytta in till Lena ända borta i Sandviken.
Trivs nog bra där bland all mat;))


Sova 3 timmar sen var det bara att åka vidare till mor & far i Storvik.
Mammas sallad som hon alltid gör med vinägerdressing.
Så grymt god!!


Nytt recept på mintcrisppannacotta. Helt magiskt!
Gottegris in heaven;))
Men vet ni, Lena hade gjort en tiramisu som var något alldeles helt makalöst. 
Bara MÅSTE få vara med i nya boken.
Ååååh säger jag bara, så god att det var inte klokt!!

När hela spektaklet var slut och Clabbe slutat JAOSA JAOSA då skulle taxi fixas.
Aldrig någon lätt grej när alla tampas om det.

Men då förstår ni, då är det som i en dröm.
En bil med bokstäverna STORVIK på rullar upp. 
Självklart ansåg vi det ju vara ett tecken med tanke på min härkomst. 
Så den ni ser ståendes pratande med chauffören är jag och ja, man kan väl säga att det är en liten fråga om svarttaxi. Kändes liksom inte helt farligt med tanke på att det var en nyss fyllda 18-årig tjej som då skjutsade runt på fyra 50-åringar.
Mycket speciell bil må jag säga. 
Men hem kom vi utan att frysa;))

Summasummarum:

STORVIKARE kan man lita på Blinkar

Inga kommentarer: