lördag 3 november 2012

Working class heroes....



 Idag är det ju verkligen JÄTTE RÖD dag.
Sånt som jag ALDRIG tänker på. 
Har heller aldrig gjort. 

Är man uppväxt i en familj med eget företagande så är man;)
I och för sig tror jag mor och fars butik var stängd såna här dagar men jag är verkligen inte säker. 
Vet i alla fall att vi hade öppet vissa julaftnar. 
Jag säger "vi" för jag började jobba där när jag var 12.

Pratade en snabbing med Adam nyss, han jobbar också. Vet inte om det är på Lilla eller Stora Örebro men någonstans där är han och rör i grytorna. 

Sen pratade jag med Stina och hon är snart på G till sitt nattskift på McDonalds.
Hanna skajpade vi med igår och hon springer och serverar på sin bar idag 9-19.
L sitter och jobbar med bokföring nu (med ljuuuvlig julmusik i bakgrunden!) vilket han gjort större delen av dagen. 
Och själv har jag varit igång sen 06.30 när jag gick upp och fick iväg en massa mejl jag inte hann igår. 

Så alla vi arbetsföra i denna familj arbetar idag denna knallröda dag. 
Kom på det och det är ju lite lustigt.
Sen är man ledig istället en vanlig måndag till exempel.
Ja, alla lever sina liv olika, viktigast att man trivs:)

Dags att byta om till kvällens festblåsa;
bikini. 
Ska ju basta snart, yeeees ÄLSKAR att basta!!!!

Stor kram 

Inga kommentarer: