onsdag 23 januari 2013

Det här gillar vi skarpt:))
Ny bild från Formex



Det marockanska porslinet fortsätter att vara poppis.

Mycket najs tycker vi.
Tydligen gör ni det också:)

Som ni vet är Stina på plats i Seattle och även hon har börjat blogga. 
Vilken tur att tjejerna gör det - så kul att få bilder ur deras vardagar tycker mamman förstås.

HÄR kan du se Stinas blogg. Hon och jag har nyss skypat, det var tidig morgon för mig och dags att lägga sig för henne. Tidsskillnad 9 timmar. Det går faktiskt riktigt bra tycker jag.
Tack Gode Gud för det!

Stuvade makisar m ljuvligt god cole slaw á la Fabian. 
Kanske nästa kockbrorsa tjejer...??

Igår kväll gjorde Fabian stuvade makaroner. Han pratade med Hanna samtidigt, hör att han säger: 

-Jag tycker att det är hög tid att jag lär mig nu.

Jag tittar frågande på honom, då säger han:
-Jamen mamma det är verkligen hög tid att lära sig att göra stuvade makaroner när man är 14. 
Hahaha, ja det kan man ju verkligen tycka, fjärde ungen hänger ju liksom bara med - man tänker inte på att lära dom som man gjorde med dom första barnen.  
När jag säger att han skall läsa på paketet så går inte det. 
Nehej det gör det inte.

-Mormors stuvade är sjukt goda så jag gör som henne.
Ja ni vänner - nog är det väl så att vi har en hel del att lära av våra äldre generationer. 
Kunskap vi borde vara rädd om!
Jag menar, det är verkligen inte bara stuvade makaroner vi kan lära oss;)

Nu skall här packas upp skärmar och lampor från Watt & Veke.

Sen kommer ni väl ihåg att idag och i morgon får ni samma ljusrabatt som i lördags.

Tjingeling kamrater:)

Inga kommentarer: