söndag 6 januari 2013

Mitt Nyår


Firades i Hälsingland hos svärmor & svärfar.

Vi åkte på söndagem så vi var framme vid 21.
Då hade vi haft ett uppehåll i Storvik och förärats mängder av kaffebröd & tårta.
Mor & far är ena riktiga mästerbagare;)
Sen åkte vi till min bror & svägerska i Sandviken & lämnade present för att dom var så snälla och hjälpte till så himla mycket på bokreleasen och när jag fyllde år. 
Men därifrån drog vi snabbare än kvickt.
Dom hade magsjuka i huset så vi sprang!!!
Magsjuka - Nej Tack = Livrädd!

 Snittar till förbubblet

På nyårsaftonen åkte dom andra in till Bollnäs och shoppade. 
Jag var inte så intresserad så jag tog en lååångpromenix och lyckades ju även trilla rätt illa...= klantig brud!

Sen tog jag ett försprång i bastun.
Hann basta en timme innan dom andra kom så efter ytterligare en timme kände till och med jag att det kunde vara bra att ge sig;)

Såååå sjukt skönt!
Rullade säkerligen 10 gånger i snön - lovely!
Gud så jag saknar en bastu!!
Tror att det är riktigt bra för hälsan - alla bacillusker bara brinner upp.

Vi hjälptes åt med maten.
Vi hade ju kamrater med både från Örebro & Sandviken så vi hade alla delat upp det. 



En av kamraterna som var med.
Svärmor hade nya coola mingeltallrikar.


Meningen var att svärmor skulle slippa göra någon mat alls men se det gick inte för sig!
-Åtminstone förrätten! triskades hon. 
Ok, hon fick väl det.
Bra val av oss;)
Hon hade gjort en 
GRYMT GOD RÄKCOCTAIL.

Låter kanske inte så avancerat och konstigt.
Men jag förstår inte för den var verkligen hur god som helst!
Så god och enkel att jag nog tänker ha den med i boken. 
Fräscht - enkelt - urgott = Kalas bra!


Vi släpade med en helandes hoper av plankor.
Snacka om teamwork där!
Kan berätta att det verkligen inte var lätt att hålla ett tiotal plankor varma och fräscha och ätas samtidigt... men jag tycker nog att vi lyckades riktigt bra.


Efterrätten var en ljuvlig tiramisutårta.
Så sjukt god att jag skulle kunna dra i mig hela.
Så långt räckte tydligen inte kamerakvinnans jobb;))

Energipåfyllande nyårshelg med andra ord!
Däremot var det inte särskilt skoj att ha Hanna alldeles ensam och jätte sjuk i Nice.
Inte en kotte hade hon hos sig på nyårsaftonen. 
Inte dom andra dagarna heller förresten.
Däremot fick hon en överreaktion på de mediciner som läkaren gett henne dagen innan. 
Hon var uppsvälld och fylld av kliande utslag. 
Usch och fy och blä - så himla synd jag tyckte om henne:((

Pratade säkerligen 10 ggr med henne under kvällen. Hon skickade bilder på sina bär som hon åt - vi visade vår mat. Inte så schysst kanske.....

Det var verkligen hur jobbigt som helst att inte kunna vara där och hjälpa henne.
Men nu har hon ridit ut något som troligtvis gör henne urstark.
Bra det, kan behövas i livet. 

Nu har vi precis smält en låååång frukost/brunch. 
Innan det en långpromis.
Så nu kan dagen börja.
Skall plocka ut julen ur skåpet.
Kan känna att jag nästan skulle vilja ha lite burkar och doningar däri.
Ska se om det kanske blir en liten nyfixning;)

Sen papperjobb.
Surprise - sällan det.....alltid lika kul.
Not!!!!

Skööööön söndag på dig

Inga kommentarer: