måndag 7 januari 2013

Spännande dag idag......

För första gången någonsin skall jag gå en 

Skrivarkurs

det trodde jag verkligen ALDRIG skulle hända!!!
När min gymnasielärare sa:

-Eva, hör av dig om du vill att jag ska läsa igenom det du skriver.
-Mmm tack, svarade jag, lite oförstående vad hon menade. 

Jag hade nog inte tänkt att jag skulle utöva skrivandet professionellt. 
Även om jag alltid tänkt att jag skulle vilja skriva böcker var det kanske ändå mest en dröm som jag kanske inte helt trodde var relevant. 

Nu kom det upp en skrivkurs på Groupon så då slog jag till. 
Det var nästan 75% (!!) rabatt på en distanskurs med personlig feedback under sju tillfällen. 

Kändes som gjort för mig - ska bli grymt spännande att se om så är fallet också.

Både franska och skrivkurs, ujuj vad den här hjärnan sätts på prov;)
Men jag tror ju starkt på att den skall användas - ju mer som används - desto mer ger den tillbaka.
Jag tror vi har så mycket outnyttjad hjärnkapacitet så det är bäst att sätta den på prov.
Man klarar så galet mycket mer än man någonsin kan ana.

Jag bara väntar på att första uppgiften skall komma på mejlen..... som sagt - sjuuuukt spännande!

Hanna ringde nu när hon gick till sitt jobb.
Trallandes i...... SOLEN!!!!
Wow - jag frågade om jag skulle ta ett kort på min vy utanför men hon passade.
50 shades of
GREY! Wow amazing hur mycket grått det finns!
Tankarna går till Ryssland - Sibirien - nåt kargt, kallt, brrr fryser bara jag tänker på det.

Bara att trotsa!!!
Snörar snart på mig skorna och drar iväg ut på tur;))
Sol i sinnet, ni vet, puh - inte alltid lätt!

En stor hjälp är att kolla in Theresias härliga recept på hennes hemsida Söta Saker.


hittar du den:) massor av mums.
Nyttigt också;)
Återkommer om kursen (när lektionen nu börjar..??)


Inga kommentarer: