fredag 15 mars 2013

Bästa frullen



Mums vad jag ÄLSKAR frukost.
En stoooor tallrik osötad Bollnäsfil, färska bär, frön och kanel. 
Mumma!

Idag blev det blåbär & hallon, pumpafrön, solsroskärnor & linfrön.
Jag inbillar mig att jag får i mig en massa nyttigheter. 
Till det här dricker största muggen varmt vatten. 
Gott gott och värmande;)

Idag har jag sjuuuuukt mycket jobb framför mig.
Puh! 
Sådär så det känns som att jag kanske inte ens hinner med.
Men det skall nog gå. 
Mitt i det hela ska jag försöka få kocksonen med ut på en liten snabb tur i solen också. 
Viktigt att se solens ljus när han skall stå med näsan i grytorna 10 timmar idag och 15 i morgon.
Solen är väl världens bästa hälsokälla. (Om man inte ligger o pressar i den för då blir det precis tvärtom, men det vet vi ju redan;).


 Jag berättade ju innan att jag gjort ett inköp som jag var 
sjuuuukt nöjd med. Det var härinne på Applestore i London som jag nog blev övertygad.
Fick se den helt nya 15 tum med retina. 
Blev totalt hänförd av datorn! Jag smög in där när Hanna var och träffade sin kompis Luke och Lasse & Fabbe var och kollade kläder. 


Att jag skulle ha en Mac var jag redan säker på.
Både Hanna & Stina köpte varsin i somras och dom är överförtjusta.

Och snälla ni - jag kan inte mer lovorda denna dator.
Den är så makalöst bra!!!!!!!!
Min gamla började surra som ett tåg efter en månad. 
Har varit inlämnad en gång på Siba och lät likadant direkt efter.
Två gånger till kan den lämnas in och sedan kan den möjligtvis bli utbytt.
Bedrövligt tycker jag! Köpa ny dator och även om den går sönder efter en månad får du inte ny utan den gamla "lagas". Jag vet att folk är galna på det men inget går att göra. 
Pucko som katten eftersom datorer är dyra grejer.

Nu inbillar jag mig att med Apple i ryggen kommer det inte att hända.
Och den här datorn är TYST. Så grymt skönt.
Och fjäderlätt är den. Och massor av superbra program har den. 
Ja, det är precis som det låter, jag är förälskad.

Mitt liv har blivit mycket enklare. 
Knäppt tack vare en dator men jag lovar att så är det. 
Ska ni köpa ny dator - kolla mac.

Nu skall jag ut och kolla vad lastbilen som var här nyss, kom med..?
Hoppas det var nåt nytt snyggt;))

Klädbilder har efterfrågats så det kommer under dagen. 
Jag inväntar bara en bild från Molly sen kommer det.

Tjingeling vänner:)

Inga kommentarer: