söndag 3 mars 2013


MIRAKEL, SOM EN SAGA






Livet följer vissa mönster - man föds - växer upp - klarar sig själv - flyttar från mor & far - träffar en livspartner och dom allra flesta får egna barn. 

Alla dessa skeden händer under tiden som man själv skall hänga med i svängarna. 
Det sista - att ens barn också får egna barn - det tror jag är något som är riktigt svårt att veta hur det är innan man är där. Lika svårt säkerligen som det är att själv bli förälder. 



Min nära kamrat Lena (som ni som brukar besöka oss på Smultris säkert känner igen - hon brukar ju vara med mig i butiken ibland) hon var nr 1 av mina nära att få ett mirakel. Jag kan bara tänka mig vilken glädje hon och familjen känner nu. 
Livet ändrar sig  får en helt ny dimension. 

Ojoj vilken skillnad det blir för dom!
Jag är så himla glad att ha dom nära och få följa deras glädje.
Delad glädje - dubbel glädje;)

Den här lilla tösen heter passande nog 

Saga 

visst är det sånt otroligt gulligt namn. Jag älskar det!
Och visst är det väl som en saga att få ett sånt här litet knyte. Ojojoj!

Här är lilla Saga helt nyutkommen till världen hon skall leva i. 
Undra på att hon ser trött ut. 
Hon kanske helt enkelt hade velat stanna kvar därinne i magen??
Det har man ju faktiskt inte en aning om.

Hur som helst kan hon inte göra nåt åt det - bara för lilla Saga att gilla läget och anpassa sig till detta jordelivet. Hon kommer att få den allra bästa hjälp av sina föräldrar Fredrik & Sofia med det. Och så av världens bästa farmor förstås. Och  farfar också - men jag har svårare att relatera till hur en farfar känner sig. Av naturliga skäl;)


Jag kan bara titta på det lilla livet på Sofias bröst och komma ihåg  känslan. 
Den är ju heeeelt magisk. Och man kan inte förstå hur mycket man tycker om den lilla varelsen. Visste inte att man hade så mycket "tycka om" in sin kropp.....

Och tydligen är det nåt liknande när barnbarnen kommer. 
Och det gör dom väl om man har god connection med Storken. 
För det är ju snälla storken som kommer och levererar ett litet knyte utanför dörren när mamma och pappa sitter och tittar på tv. Lugnt och fint - smärfritt och smidigt.

......Not!


Puss på dig goa lilla 

Saga

Inga kommentarer: