måndag 29 april 2013




Så roligt..... 

Här är gulliga Cici och Eva som finns HÄR. Dom har haft butiken sedan 2001 och äger den tillsammans. Dom har CE-inne ute som ligger på Stallbacken i Örebro. 

I torsdagskväll när vi körde våra grejer till mässan kom jag på att det i princip bara var tre utställare där och kollade och jobbade lite. 
Tre inredningsbutiker.
Tre mor & döttrar.
Är det synonymt med inredningsbranschen tro?
Klart att det är rätt vanligt med familjeföretag men jag tycker ändå att det är riktigt kul.
En till finns i Örebro också: PK-Design som jobbat mor & dotter så länge jag kan minnas (och det är rätt länge det;) 


Fina Nina & Josefin hittar ni HÄR. Dom jobbar också tillsammans med Josefins bror & Ninas son då förstås;) Det är mamma Nina som äger Nicepresenter i Marieberg Galleria. 

Oftast så har ju barnen varit med föräldrarna och det faller sig ju rätt naturligt att man då får liknande intressen. 

Så är det ju verkligen för mig och mina barn också. 
Från det att mina tjejer var nyfödda har dom fått hängt med mig överallt på mina jobb. 
När Hanna bara var några veckor satt hon i bilbarnstolen på borden när jag var ute och hade "partyn" som det hette det då. Packade bilen full med grejer och åkte hem till tjejer kvällstid. 

Eller till stora lokaler som någon fixat och packade upp. 
Kändes ibland som man mer var packare än att jobba med inredning. När Stina föddes var dom med båda två. Fick nåt att leka med och höll sig sysselsatta tills sent på kvällen när vi åkte hemöver. Självklart var dom inte med varje kväll - inget som var optimalt - med det hände rätt ofta. 
L jobbade ju rätt sent och tränade fotboll på kvällarna plus att våra föräldrar bodde 20 och 30 mil bort. 
När Adam kom minns jag att han fick kräla omkring på golvet när jag och Lena hade lampskärmskurser.  

Det är så skoj att se att så många i Örebro jobbar så här. Undrar om det är så i andra städer också? Borde det ju vara annars är ju Örebro unikt med fyra såna butiker.

Enkelt att jobba med någon i sin familj som man känner väl också. 
Ofta vet man vad man vill utan att man behöver säga det. Men så blir det ju med vem som helst när man jobbat ihop tillräckligt länge och nära. Med Helena och mig är det ofta så. 

Absolut aldrig träffar jag någon från de andra butikerna. Det är på Formexmässan men aldrig annars. Vi gnor på alla på varsinna håll. Det är ju som bekant lite pyssel med butik.....


Och här är Hannapanna och jag. Vi jobbar ju inte alls ihop dagligen eftersom hon inte ens bor i Sverige. Men 31 maj går flyttlasset hem till Svedala igen och hon blir BargarBerta i kafét med brorsan i sommar igen. Hon har ju bara veckor kvar tills hon är färdig ekonom. Vet i katten om jag tror att hon kommer att jobba som ekonom...?? Det spörs om man säger så. 



Victoria i min älsklingsponcho.
Rutorna som påminner om farmors virkade lapptäcke är så himla fina tycker jag.


Många som kommenterade den och tyckte den var fin på mässan. 
Priset är 2995:-
Tillverkaren.... Odd Molly förstås;)

Nu är det UPPACKNING och iordningställande som gäller. 
Sen har jag en MYCKET TREVLIG dejt i morgon:))

Dock en lugnare vecka än förra helt hysteriska - skönt.

Allt gott

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fin mässa..och såå roligt att få jobba med inredning..kanske jag också får det igen, en vacker dag !!
Kraaam Anette

Shopaholic sa...

ÅH, så fin ponchon från Odd Molly var på :-)
Kostar den 1.995 kr inkl frakt?
Kram!!

smultrongården sa...

Shopaholic..... felskrivning!!!! Förstår om du blev paff och förstås även intresserad.... 2995:- är det förstås. MEN dock har vi 20% på allt 1:a maj vilket innebär 2.600:- inkl frakt.
Ursäkta felet och hoppas vi ej ställt till det för mycket för dig. Trevlig Valborg:)

Anonym sa...

Hej, en helt annan fråga, har ni öppet fiket imorgon 1a maj?
Hälsn Sara

smultrongården sa...

Sara, säkerligen du som ringde nyss....?? Hur som helst - vi har öppet i butiken i morgon - fiket inte lika mycket olika bröd som vi brukar, välkomna:)