måndag 8 april 2013


TACK

Annemari Tingö detta är nu ditt:)


För er hjälp. Ni vet hur tacksam jag är för att få råd, jättesnällt.

Jag är verkligen hur osäker som helst. 
Ni förstår säkert hur det går till;

Först överlägger man med sig själv, funderar fram & tillbaka....  sedan blir det med familjen,  fotografen & förlaget,  därefter blir det till er mina vänner jag vänder mig:) 

Jag hade beslutet ganska klart.

Den här gången skulle det bli en större bok - med större bilder. 
Jag tycker själv otroligt mycket om bilderna i den förra boken och hade gärna sett att dom varit lite större. Men fortfarande sån att den är lämplig att ha i handen och läsa recept. 

Enkelt tänkte jag - då får den nya bli något större så blir det säkert bra. 

Men när jag frågade familjen tyckte dom alla att samma storlek nog skulle vara bra. 
Likaså förlag och fotograf.
Först när jag förklarat hur jag tänker så har dom funderat och kanske ändrat sig till större. 

Nu när ni berättar hur ni tänker blir jag så osäker.

Många av er tänker att det är "nummer två i en serie".
Därmed skall dom var lika. 
Det kan jag verkligen hålla med om. 

Men personligen vill jag inte att dom skall ha samma storlek. 
Jag vill att det skall synas att det är en ny unik bok, som står för sig själv. 
Trots att det återigen är en bok med recept och händelser härifrån Smultris.

Jag vill liksom inte göra en kopia. Det skall synas att det är helt nytt tänk i boken. Plus att jag gillar om dom står bredvid varandra och har olika storlek.

En annan viktig sak:
OM det skall vara samma storlek och dom skall kunna stå bredvid varandra då MÅSTE vi ha matchande pärmrygg samt färg. 

Den framsida som vi just nu tänkt tycker jag inte alls matchar den förra.
MEN vi har ju självfallet en mängd bilder kvar att ta och det kanske blir som så att vi får en ny favoritbild som blir omslaget. 

Min magkänsla säger:

Gör en ny unik bok, något större så bilderna gör sig ännu bättre. 

Eller skall jag rätta mig i ledet - göra denna i samma storlek och låta min nästa bok - om Frankrike bli den med de stora bilderna som jag längtar så efter??

Som ni förstår är det ett dilemma. 
Stort i-landsproblem om man säger så - vad har det för betydelse egentligen!??

Jo, det har det - gör man nåt skall det kännas och vara 100 rätt igenom. 

Jag har läst alla era svar om och om igen.
Jag vill fortfarande göra en större bok - men kanske smartare att låta denna ingå i "en serie"..... som sagt ni har varit till stor hjälp - tack för det!

Jag vet att det kommer fler tillfällen med den här boken när jag är osäker - omslaget - det vet jag att jag kommer att behöva er hjälp med - hoppas att ni ställer upp lika bra då:)

Här i gnällbältet har vi en strålande sol idag.
Vilket har blivit en vana och något vi är bortskämda med - lovely!
Passar mycket bra för alldeles nyss ringde dom och sa att planteringsborden kommer på onsdag, wopp wopp - nice!

Och Annemari Tingö du blev vinnaren - meddela din adress så dimper det ner ett trendigt armband i din låda snart;)

Allt gott
Eva

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eva, lita på DIN magkänsla. Den är förmodligen den som tagit dig dit du är idag. Kör på de du tror på, du kan alltid gör bok nr 2 till serien efter denna ;-)
Kram Marianne i Gbg

Anonym sa...

Hej, har nog ändrat mej... Säger oxå, följ din magkänsla! Teresa

Anonym sa...

Håller med föregående kommenterare. Det är din bok, det är du som bestämmer så följ din magkänsla så kommer du inte att ångra dig. Lycka till önskar Helena Burman