torsdag 30 maj 2013

Drinkkvällen 

 Här har vi maestro Himself - Robban. Sorry för dålig bild - mitt fel!

Med ROBBAN från Stora & Lilla Örebro var mycket trevlig.
Vi fick lära oss hur man gör en massa smaskigt att förtära och lite historia kring cocktails. Kul!

Han kommer att fixa recepten hit till bloggen. 
Då kan även ni som ej hade möjlighet att komma få prova på hemma. 

Vad jag tog åt mig var det han sa om isen;
-Lägg i så mycket is som möjligt. Så det isolerar och håller kylan tillsammans. 
Tar man 2-3 isbitar smälter dom direkt och man får "vattendrinkar". 
Så är det ju verkligen!
Is is is är grejen alltså.
Ja, plus en massa schysta ingredienser förstås.
Min personliga favoritdrink är Strawberry Daiquiri. 
Älskar kärnorna från jordgubbarna och det fruktiga i drinken. 
Smaksatta mojitos är också favorit.

Verkligen inte ofta vi gör drinkar hemma men nån gång ibland händer det ju. 



Här är de fyra drinkar han visade.
Alla var goda men mitt betyg blir ikväll: 

White lady och Strawberry daiquiri på delad första plats.
Mojiton kom två.


Cosmopolitan tycker jag är för bitter med tranbärsjuicen - vet dock att det är en av de populäraste drinkarna.... jag drömmer mig bort till livet i New York med nåt annat i handen istället;)

Att inte daiquirin kom etta berodde på att den var för lite söt.
Och det var förstås jordgubbarnas fel. 
Så attans viktigt det är med råvarorna. Dom vi köper nu är som natt och dag jämfört med de svenska gubbarna odlade här i trakten som finns senare i juni och juli. 

Finns det nåt godare än söta nyplockade gubbar??



Leverans idag av roséarmband.

269:- kostar dom. 
Skynda, skynda om du vill ha. 
Dom blir inte långvariga här;))

Enjoy your day!

Inga kommentarer: