fredag 12 juli 2013


Fina Fredag



Ja det ser det väl verkligen ut att bli. 
Vi städar ute i vår butik idag och packar upp nytt och fyller på. 
Ni som har varit här dom senaste dagarna vet ju att vi har en 

MASSA ERBJUDANDEN. 

Många saker som går att köpa i 

PAKET PRIS.

Vi har en helandes massa besökare på sommaren och många av er som brukar vara här har ju semester och då kan det säkerligen vara lite extra kul att shoppa schyst;)

Ska försöka fota något av det och lägga ut så ni har en aning.

Krukan ovan trodde jag var den sista när jag sålde den i förrgår, men så var icke fallet. Vi hittade ny på lagret. Bara älskar färgen och formen på den. Den svaga turkosfärgen är ju liksom "min" färg....
Krukan kostar 620:-. 



Taget med mobil och utlagt på instagram & fb.
I mitt tycke ursnygg kronställning till blommor el ljus. 
Rätt pris också,  259:-. Riktigt bra till och med. Jag vet ju vad dom brukar kunna kosta.

Den gigantiska citronmellisen är bara hur bedårande som helst.
Kostar 59:-. 
Vi garnerar det mesta med citronmeliss. Jag gillar verkligen att ha det i vatten. Så himla gott. 

Var det jag som sa att jag hade jobbat klart med boken för nån dag nu?
Så var det INTE.

Fick avbryta Smultrisarbetet hastigt och lustigt igår och börja ånyo. 

Sen skulle vi ut och förlusta oss igår kväll. 

PRICK innan vi skulle åka - vad händer då - jo då är förläggaren snabbare än vinden och returnerar texten, tjoflöjt vad det gick! 

SJÄLVKLART sätter jag mig och jobbar en timme och kommer senare till staden.

Så förlustade vi oss i staden och kom hem 01.30. 
Vad gör jag då??

SJÄLVKLART gör jag färdigt resten så det finns på förläggarens skrivbord när hon börjar idag.
Så är det. Fyra timmars sömn i natt igen. 

Utan att överdriva uns av sekund, kan man ju säga att det är lite jobb att göra bok, haha!
Och tänk.... tänk om ingen köper den!!!!!!! 

Hemska, vidriga, gräsliga tanke!
Den är faktiskt så hemsk att man inte får tänka den tror jag. 

Fotograf Lina och jag äger ju inte vår bok, så vi går inte i personlig konkurs om den inte skulle sälja. Men fy för katten vad extremt jobbigt ändå. 

Nåt man jobbat med så himla mycket. 
Nej, usch nu får jag sluta - man måste ju ha god tilltro själv, annars går det ju inte. 
Bäst att gaska upp sig och bara tänka positiva tankar, det här går ju inte för sig!

Egentligen blir jag förvånad när jag tänker på hur jag har kunnat gett mig in i cirkusen igen. Så sjukt skraj jag var att boken skulle vara kass förra gången. Konstigt att jag kan ge mig in i det igen. Förstår det faktiskt inte själv. Och blir det som jag vill ska jag igenom det ytterligare nån gång.
Undrar om jag orkar...?? Och framför allt - familjen / mannen orkar. Jag är ju rätt "borta" under den här tiden. Därför är det viktigt att vi gör grejer och hittar på saker så inte den stackars mannen blir lidande på alla plan. Jag får ju skylla mig själv eftersom jag satt mig i sitsen alldeles ensam. 
Så då får man ta extremt lite sömn under några månader. 
Livet stannar ju liksom inte upp bara för att jag har fått för mig att göra en bok.....

Ja, det var Evas självbekännelse för dagen. 
Istället för att bikta er skriv några raden på en blogg eller nån annanstans. 
Smidigt och bra, speciellt sparar man tid då man slipper söka upp en kyrka;)

Fridens!

Inga kommentarer: