fredag 19 juli 2013


Hur står det till!???



Hahahahaha det kan jag veeeerkligen fråga mig själv!

Igår efter jobbet åkte vi nästan direkt till våra gamla grannar. Alltså endast 4 km bort. 
I säng inte alltför tidigt men nog sjutton vaknar jag alltför tidigt ändå.... strax efter 05.00.

Skulle aldrig i hela mitt liv falla mig in att gå upp då så självklart väntar jag på somna in igen.
Sagt och gjort. 
Men MY GOD som jag drömde!!!

Jag har alltid drömt massor, till och med fått tips och en massa spännande i mina drömmar. 
Men idag, kära nån var helt enkelt tvungen att slå upp i drömboken vad det kunde betyda, men det är så krångligt att tyda till fullo så jag tröttnade efter tio sekunder. 

Jag drömde om vår hund, Polly (som vi hade när jag växte upp) hon låg på lur för att fånga en fågel i vårt nuvarande sovrum. Fågeln var högt uppe på vår kakelugn!
Men samtidigt satt en liten orm på väggen.... och bredvid hunden var ett litet djurembryo av obestämd art. 

Herregud när jag vaknade kände jag mig som om jag varit på nåt zoo. Helt psyko kändes det! 
Kan inte påstå att jag direkt är nån djurmänniska så det var så knäppt.

Kändes som allt betydde nåt. 

När jag gick upp och skulle ha min dator hade Fabian snott den igår kväll. Han får inte ha min nya dator så det första jag sa till honom när han yrvaket tittade upp var:
- Din lilla orm. 

Brukar aldrig använda det ordet - konstigt med tanke på ormdrömmen.
För att sammanfatta det hela:
Skönt att vara vaken och i verkligheten!
Tack o lov för det.

Igår fick jag helt makalöst goda biffar.
Vår tidigare granne Klas hade gjort vegetariska som han grillade ihop med köttet som dom andra åt. 
Men jisses amalia så vansinnigt goda dom var!
Har frågat om receptet så det kommer ni att få. 

Ni var många som fyndade och fick en ny garderob igår. 
Kul, kul tycker vi.

Idag verkar det vara halvstorm lite synd kanske när det är ledig dag för oss. 
Jag skall förvisso grotta ner mig i papper och bokföring så jag skulle ändå inte vara ute.

Men man vill ju att andra skall kunna få lite poolhäng;)

Allt gott till er alla.
Kram från mig

Inga kommentarer: