söndag 7 juli 2013

Veckan som gått....


Sköööööna söndag!!!!!!!!!!!




Gårdagens kvällsmat.

Eller hur, bra?! 

Jag var så vansinnigt trött o slut att det enda som skulle hålla mig uppe var kilovis av sockrig och onyttig glass. (Det här är en stooor Västergården skål - fatta hur mycket glass den rymmer...!)

Den här veckan var typ "the week from hell and paradise".
Skruvad.

Började så sjukt illa att min mejl blev hackad.
Fattar ni - jag jobbar HELA TIDEN via mejlen. Pruttskrutt dåligt alltså.

På tisdagen satt jag och skrev i 14 (fjorton) timmar. Nonstop. Kl 21.30 slutade jag för dagen och sjönk ner framför Morden i Midsomer. 

Onsdagen eskalerade allt med att vi efter några månaders detektivjobb fick fast MEGA DUNDER TJUVEN. Sen kryddade vi den dagen extra med en massa vänner, käkade här och gick på Toto. 

Torsdagen lagade käre kamrat Lena och jag mat och på fredagen gjorde Lina och jag sista MARATONPLÅTNINGEN till nya boken. 

När gårdagens jobbarpass på Smultris skulle börja kan jag lova att jag kände mig typ överkörd av en buss. Det tror jag knappt aldrig hänt tidigare. Alltid brukar jag ha nån extra liten kraft att ta till. Men nu var det liksom lite halvslut på dom. 

Gissa om jag blev glad strax innan jag skulle gå ut i butiken på morgonen och fick se ett mejl från BÄSTA FORMGIVARHELENA :)))) Tjohooooooo tjohoooo tjohooooo vad glad jag blev.

Ett litet kapitel hade hon satt - samt framsidan. 
Faktum är att det 

KÄNDES HELT RÄTT.

Och ni vet ju att för mig måste det kännas helt rätt annars är det liksom ingen idé. 
Åååh det där mejlet på morgonen gjorde hela min dag. 

Som Lina och jag slet på fredagen - shit alltså - kändes vissa stunder som att hjärnan brann..... 

Men så får man se lite av resultatet och då vet man att man är "hemma" och blir så sjukt glad!

Idag borde jag sitta och jobba vid datorn heeeeela dagen igen. 
Men jag pallar inte. 
Jag är ute och samlar energi i landen istället. 
Pysslar med bönorna nu. 

Bara jag är klar lägger jag ut en bild HÄR 

Söndagen får bli en återhämtandetsdag för mig i trädgården.

Då orkar jag säkerligen skriva hela dagen i morgon igen. Om inte redan ikväll kanske.

Tack Fru Sol att du är här just idag.

Hoppas verkligen att ni alla har det bra. Njuter av solen och ledigheten. 

Lider lite med sonen som nu står i ett kök i Lyon som tydligen är HETT. Alltså sådär megadunderökenhett. Och inte kör dom rullande schema heller. Är man på en station så är man. Mmmm verkar ju mycket 2013..... jaja, vi människor skall härdas. Så är det bara. 

Det blir ännu lättare då att få vara i sin trädgård och NJUTA av solen och svalkan som också är.
Och önska av hela sitt hjärta att det aldrig blir en repris av denna specifika vecka.
I alla fall den delen som var från "hell".....

kramkram hela dan:)









2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul o megaokul kan verkligen sammanfatta veckan låter det som. <3

Ser verkligen fram emot din nya bok är det bara hälften så bra som förra så lär den också bli sönderläst <3

Så himla onödigt när inte folk kan se skillnad från ditt o mitt. Vad är det som är så svårt egentligen? Har du inte råd med något så köper du det inte... men du tar det inte... USCH för sådana personer.
Kram
AnnaSC

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.