fredag 1 november 2013


Godmorgon till en härlig fredag vänner


Recept och bilder ur boken Smultrongården, livet och smakerna. 
Foto Lina Östling


Jag summerar en mycket hektisk och innehållsrik vecka. 
Tråkiga avsked i början av veckan som ger tomhet samtidigt som det är en mycket rolig tid i butiken och annat skoj att glädjas åt. Massor av saker kommer in och därmed även mycket besökare. Kul förstås! 
Två roliga restaurangbesök. Även det mycket trevligt. Bilder kommer.

Jag brukar inte läsa det som länkas till på facebook. Det är så oerhört mycket hela tiden. 
Kände att det här var något som betyder mycket för mig så jag läste. 
Gör det du med. Det finns 


Hur skulle jag kunna veta att det står:

 "Att skala morötter tillsammans med sitt barn kan vara det bästa man kan göra med sitt barn."

Precis som jag beskriver längst här i inlägget. Mycket lustigt!!
Det var nog meningen att jag verkligen skulle läsa.....



Det här med att vara hemma hos sina barn har jag alltid trott på. 
Det kanske inte funkar för alla men det går nog att med lite förändringar och en del uppoffringar få till tiden tillsammans med sina barn att bli lite längre. Om man nu vill det, vill säga. 

Jag var hemma i tolv år med mina fyra. 
På heltid.
Med en man som sportade mycket aktivt under större delen av den tiden och kom hem kl 22 eller senare. 
De dagar han inte tränade/spelade kom han hem 19 från sitt jobb.
Mormor/morfar, farmor/farfar 20 och 30 mil bort. 

Flera närstående ifrågasatte om mina barn fick tillräcklig stimulans med mig hela dagarna. 
Jag hade ju även mitt företag att ta hand om. 
Men inte för en sekund tvivlade vi på vårt beslut. Skulle jag få göra om det hade jag gjort exakt likadant igen. 

Tur att man får göra hur man vill.

En sak är hur som helst säker, barn gillar att få vara med och laga mat och dom här biffarna passar kanon till det. Dessutom är dom goda att äta.
Stort plus;)

Snart inväntar jag, troligtvis, en av höstens allra roligaste leveranser. Håller tummarna och återkommer om så är fallet. 

Kram alla. 



Inga kommentarer: