måndag 20 januari 2014

VILKEN RESPONS FÖR VÅRT KAFÉ!



Nu i veckan har Helena och Staffan fixat i kafét.
Det var rätt behövligt kan tyckas….

Vilken makalös skillnad det blev. 
Faktum är att det var käre maken som först börjat tanken på förändring. 
Han har tyckt att vi endast skall ha bord däruppe och ingenting som hör butiken till. 
Så det får plats fler bord.
Smart tyckte vi.
När en liten läglig lucka i tiden kom gjorde vi slag i saken. 
Än lite smått kvar men inte på långa vägar som innan.

Allt svart och mörkt borttaget så nu känns det ljust och luftigt. 
Otroligt skönt. 
Men det räcker inte med det. 
Ett hål skall sågas upp i det extremt tjocka timmerlagret och ett fönster sättas i.
Ett fönster finns kvar. 
HÄR ser ni hur originalet ser ut som snickeriet hade som mall. Två sattes i på framsidan av huset. Det som skulle sitta på tredje delen av huset kunde inte användas eftersom det blev en utbyggnad istället. 
Så bra, då kommer det till användning nu:)


 Plus att vi skall fixa och måla HELA rummet. Varendaste liten millimeter. Taket blev målat endast en gång när det begav sig för 7 år sedan. Golvet behöver verkligen en uppfräschning också. 
Linoljefärger. Såklart;)


Så många som gillade och tyckte till på FB och INSTAGRAM. Kul!!
Det märks väl vad ni gillar;)
Så då tror jag det kan passa att vi kör RÄKMACKOR nu på lördag.



Nu skall jag göra VÄRSTA GREJEN!!!!!!!!!
Ut och löpa en mil. 
KOMMER DET ATT GÅ!????
Det vet i 17.
Adam och jag skall springa ihop. 
Han i Lyon och jag här. 
Precis som förra måndagen fotar jag dagens väder. 
Och precis som då inväntar jag dagens favorittid.
Precis vid 12 kommer jag att passa in att ge mig. 
Då skall solen skina på mig. Kanske, kanske kommer det att gå lättare då. 
Vad vet jag….
Wish me luck.
Thanks!

Inga kommentarer: