måndag 17 februari 2014

Det blev lite FYND:))



Såhär såg det ut på insta i morse. Var så osäker om jag skulle slå till el ej. Undra hur jag kunde bli så osäker!?? Dom är ju bara hur söta sim helst ju. 400:- för en massa tallrikar i uppläggningsfat. Nice! 

Jag är hemma nu. Ja hemma o hemma... Det som igår blev Hannas hem. Gissa om jag blev galen när tvättmaskinen fortfarande stod på! Kl är 18 nu och jag satte på den 08.00. Grrr vad galen man kan bli!!! Franska lägenheter, grrr och dubbelgrr! Nu har jag fått på nåt centrifug tjossan som är snarlikt ett reaplan. Kanske skjuter allt i luften snart!?? Blir för fröken Hanna att ringa hyresvärden. Svindyrt m el här. Kan ju bara tänka vad 10 timmars tvättande drar, tjoflöjt! 

Nu har jag packat mina städattiraljer igen för nu bär det av till Vence för sanering. Dock inte alls på samma sätt som igår. Utgångsläget från början är lite annat.... Jag hämtar Hanna på jobbet strax efter 18.30. Alltid lika spännande att köra inne i Nice faktiskt. Inte för att jag har varit där men det känns som att Indien kanske har typ av samma trafiksystem... Spännande är det. Speciellt nu med karnevalen också. Sägs att det är en av de allra största i hela världen (!??) och varannan gata är avstängd. Inte som hemma i Dylta direkt. 

Har ni sett vilken fin lampa vi fått till våran Smultrongård:) efter tio år i huset kanske det var på tiden att vi ser nåt på kvällarna också;)
Skön kväll på er! Jag ska försöka bända upp luckan och hänga den extremt tvättade tvätten, wish me luck! 

1 kommentar:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.