söndag 2 februari 2014


Nicolas Vahé

 Ni vet ju att jag är aaaaningens hooked på mat. 
Älskar mat, kryddor och jox i alla underliga coola och läckra förpackningar. 
Bara ÄLSKAR det!!!

När vi bestämde oss för att göra om på Smultris i höstas var det helt rätt att ta in Vahés hela koncept. 
Passar så otroligt bra. Jag gillar både köksredskapen och maten. Det är svart, trä och sten ihop med mycket färger. Naturliga saker alltså. Och det stormgillar ju jag. 


Nån jag mer stormgillar är den här killen. Men alltså, jag fattade inte att det är han SOM ÄR Nicholas Vahé. Är det verkligen det?? Jag menar, ett varumärkesförkläde har ju liksom hela teamet på sig under en mässa. Jag har i alla fall lagt mina ordrar med honom, en sån supergullig kille. Nu tycker ju jag att många killar är gulliga hehe…. speciellt lite yngre…. men nej, det är inte som ni tror, jag gillar min man och hans ålder. Däremot älskar jag killar (och tjejer!!!) som är unga och brinner för det dom gör. 
Åååh vad jag tycker det är kul. När man pratar med dom och man ser hur det liksom kokar i dom av upphetsning och kärlek till det dom gör. Uj vad kul det är!
Det märks direkt när man träffar personer som är passionerade.

Visst, visst tro inte att jag dissar alla äldre (läs: i min egen ålder) men det är absolut inte lika ofta man ser en låga och nyfikenhet hos den åldersgruppen. DÄREMOT får man en helt massa annan energi av dom personerna. Ofta visdom och erfarenhet som dom unga ännu ej samlat på sig. 
Summa kardemumma: Jag älskar alla möten med människor. 
Fantastiskt kul är det:)

Och är det nu så att denna killen är den som utarbetat konceptet så kan jag bara säga Grattis! 
Vilken makalöst ödmjuk och gullig personlighet och vilket guldkoncept han gjort.
Passar som handsken till vår lilla Smultrongård.




Vi packade upp dessa igår morse. Saltet har ju varit slut sedan innan jul. Men nu tog vi hem ett jättelass.
Och vi sålde massor redan igår. Kul!
Själv tog vi med oss denna påsen när vi gick bort på kvällen. 
Vi lagade mat ihop och potatisen åkte in i ugnen med parmesansaltet. Smakade Lovely!

Dom här påsarna har vi och det är bara att fylla med vad man vill och ta med när man går bort eller som present till någon som fyller år. Ett fack är så stort att man kan stoppa i en egen vinflaska också. 
Mysigt med såna presenter. 


Jag är ju så himla nöjd med vår "omgörning" så jag tjatar och visar er HÄR igen. 
Det här är ju precis när vi gjorde om i höstas så nu är det ju återigen nytt….

Februari - nice. Det här är den riktiga vintermånaden. 
Barnen har sportlov och nu skall vi njuta riktigt av vintern. 
Jag är glad att vi fått så mycket ljusare. 
Annars kommer jag mest att njuta av våren tror jag. Flyr landet och drar en 250 mil söderöver. Dom har också vinter men en annorlunda sådan. Mer vår faktiskt. Passar en färg och ljusnörd som jag perfekt. 
Men innan jag åker har jag en del del att utföra. 
Extremt tidig morgon på tisdag - Odd Molly - huvudkontoret för nästa order. 
Spännande, har aldrig varit där tidigare. 
Sen modemässan på det. Så några roliga öppet dagar här på Smultris. 
Och det är ju alltid lika roligt. 
Helt enkelt - en trevlig vecka väntas.
Njut av söndag kära trogna läsare. 
Kram.


Inga kommentarer: