lördag 29 mars 2014

Underbara ljuvliga bästaste vädret


Det är vad vi har haft här i Södra Dylta idag. Heeeelt fantastiskt till och med.
ALLA har suttit ute och fikat. Inte en endaste en har varit inne. 
Så ljuvligt att jag får ståpäls precis som Gunde;)

Det här är ju liksom min tid nu. 
Skulle lätt kunna bo och göra allt utomhus. Men fortfarande är det lite kallt på kvällarna. 
Och frysa är ju inte riktigt min grej….

Efter stängning var jag tvungen att prova den här klänningen. 
Kommer att bli en av mina favvosar denna sommar. 
Odd Molly. Inhandlade lika mönster men en tunika i morse när den packades upp. Men kan bara inte låta bli den här heller. Jag använder ju en del kläder så jag tycker det är alldeles behövligt;))

Inte bara jag som gillade dom. Flera inhandlade både tunikan och den här långa varianten. 
Bild kommer på tunikan också. Den är en snällare variant. Inte lika hippie som den här. 

Jag har ju fått nån hippievåg i mitt liv just nu så mig passar även denna bra. 
Vet inte om det är livet efter 50 som hippat till det för mig - ingen aning faktiskt. Men jag har ett sånt sug att ge mig ut i Europa i en blommig folkabuss och stanna där andan faller på. 

Mina barn skrattar typ ihjäl sig, dom säger att jag är en förklädd hippie och skulle åka hem efter en dag när jag inte kunde blåsa håret och sminka mig. Och kanske skulle jag inte få plats med 10 par skor och då skulle allt fallera bara på det. Vet inte - dom kan ha rätt. Skulle vara kul att prova i alla fall. 


 Inte särskilt mycket hippie över den här odlingen ( har ingen som är mer hippie heller - tack o lov;)) snarare TANT kanske. Det är helt lugnt. Tant passar mig lika bra. Flexibilitet är nyckelordet vettja!

Nu skall jag ta kort på min stolta lilla odling emellanåt för att se om det händer nåt. 

Känner att det är odlingens år i år. Vi har även satt ner vitlök. Kom ner för bara några veckor sen. Det kommer att bli blast på den i år och det blir ju kanongott att ha i röror och som garnityr. Har vi tur kan det bli nån lök också kanske. Annars sätter man ju helst vitlöken på hösten….. 

Nu hoppas jag på en film. Så himla längesen - och jag som ÄLSKAR FILM.
Det känns verkligen jätte hippie. 
Eller inte.

Hoppas din lördagskväll är fin och skön.
Kram.

Inga kommentarer: