fredag 23 maj 2014


I morgon kommer Maria hit som är VÅGAs representant. 

Alltid HUR KUL SOM HELST när hon är här:))))

Fortfarande värsta största stället med 50% på VÅGA och så en utlottning bland alla som handlar. Extra skojsigheter alltså:)


Full sprutt på mig på insta och fb de senaste dagarna men desto mer stilla här.
De andra forumen går snabbare och då blir bloggen åsidosatt.
Här är som vanligt massor massor massor att göra. 
Nya köket tar inte knäcken på en det kan jag inte säga men det är verkligen en del innan allt är klart. 
Och rörigt blir det - hujedamej. Verkligen hujedamej. 
Jag har rustat så mycket i mina dar (och förhoppningsvis blir det ännu mer…;) så jag kan bli lite lack just på rörigheten. Man vill att det skall bli klart här och nu. Så är det självfallet inte. 

Men hörrni - alltså ni fattar inte hur bra det blir!!!!! Ojojoj verkligen så mycket bättre att jag inte finner ord. Och då skall ni ändå veta att vi inte ens provat diskmaskinen ännu. 
När den kommer igång gråter jag väl av lycka…. haha!

Adam och jag förbereder just nu för fullaste muggar inför helgen. 
Vi gör ädelostpaj och rabarberpaj högt och lågt kan jag lova. 

Men allra mest sugen är jag på Adam veggiemacka.
Med kalasgod ost, päron, fikon och honung. 
Fick ett smakprov härom veckan och det gav mersmak ska ni veta.

Jag lovar verkligen bilder på det. 
Nu måste jag rusa igen - Adam är på en kortis in till stan för att inhandla diskmedlet till våran nya älskling. Diskmaskinen. Den som kommer att prisas hejvilt på Smultrongården.

Måste bara visa… tror ni inte på 17 att diskbänken kom och hade flera leveransskador:((((

Den är demolerad som bara den. 
Fyra veckor att få ny och så stora skador att det inte går att rikta.
Trist. Men å andra sidan är det ett diskrum och killen som säljer gör självklart avdrag så det är väl bara att gilla läget. Att invänta ny är liksom en heeelt omöjlighet. 
Även att riva ut allt och byta. 
Aldrig i världen sånt rassel. 
Nej, nu får det stå ända tills nya planer dyker upp. Och det känns inte som att den här familjen kommer att ha några nya i det diskrummet i alla fall;))

Skön fredag hörrni - och vill ni på utflykt i morrn och kanske fira mamma på söndag då kan ni vara så säkra på att här finns en massa smask att smörja kråset med;))


Inga kommentarer: