fredag 13 juni 2014

Heeeej igen



Längesen!

Jag har målat in mig i ett hörn om man säger så…..
Är inte den populäraste personen i familjen Eriksson dessa dagar…

Ojojoj, kan nästan tro att jag ligger på transferlistan:
-Billig mamma utbytes. Mot typ vad som helst.

Jag vet inte men jag tror det.
Jag skulle vilja trycka på en KLARKNAPP. 
Är så sjukt vidrigt vansinnigt trött på målningen nu så jag kräks typ. Och all gräslig oreda som blir. 
Mitt mål är klart till midsommar. 

Igår gick min allra sista unge ut grundskolan. 
För 20 år sen gick den första till sexårs. Men nu är det över. 
Och jisses vad jag klarade mig bra! Jag är ju en gråterska av rang men det gick riktigt bra. Bemästrade mig extremt. Skönt, för jag skulle ju jobba sen. Jag ville ha ett kort där den lille gossen och jag kramades. Det ville dock inte den lille gossen.
På kvällen hade vi en grupp damer som satt i bersån och åt, drack vin och mös.
I huset arrade vi till avslutningsmiddag. Så himla gott. 

Efterrätten var faktiskt bland det allra godaste: 

Creme brûlée med rabarberkompott och färska jordgubbar. 
Mums så gott det var. 

För den uppmärksamme som följer oss på instagram kan denne då undra: 
-vaddå gott, du fastar väl Eva!??
-Hmm.. jo det var ju så ända till igår kväll. Då ville jag delta i måltiden så då bröt jag det hela. Kanske inte helt ok men det gjorde jag. Tyckte jag klarade det bra ändå - fyra dagar;)





Här är den gullige vinnaren av sommarljuset. 
Josefin Granqvist från Värmland minsann.
Hon kom förbi och hämtade vinsten. Självklart får vi ju lov att fota en sån söt brutta!

Önskar er en härlig fredag och början på helgen. 
Vi förbereder för arbete i morgon. När det är klart beger jag mig till mina penslar igen.
Lucky me…..

Inga kommentarer: