fredag 7 november 2014

KLADDKAKANS DAG

  
Låter som en fantastisk dag för mig;))) Hahahahohoho!!!
Men helt ärligt kanske jag måste erkänna (och framförallt inse) att det typ varje dag är kladdkakans dag för mig.... hm, inte så bra det kanske.

Måste dock till mitt försvar säga att det har minimerats. OOOOOoooo ja!! Förr kunde det bli en "normalstor" bit. Nu snackar vi FLISOR. Japp det är sant. Små tunna smala flisor som knappt är värt att ta en tallrik till. Ibland gör jag inte det heller. Det räcker med en liten tesked.

Så är det med mitt kladdkakeintag nowdays. 

Kladdkakan vi har på min första bok bara ÄLSKAR jag.

Tröttnar aldrig på den kakan. 
Och vad jag fått höra så är det verkligen hur många som helst som har den på olika tillställningar. Vilket förstås är superkul för mig.


Aldrig någonsin kommer jag att glömma hur framsidan på min allra första bok kom till. 

Magdalena, fotografen, kom ner hit från Borlänge och vi skulle prata med bokförlaget. 
Adam var så snäll så han bakade en kladdkaka på morgonen innan han åkte till skolan. 
Jag sa att "ifall vi skulle hinna plåta nåt".....
Och det gjorde vi!
Magda gick runt med kameran och tog lite utomhusbilder.
Jag vispade grädde och jag ville så himla gärna ha syrenerna med som precis just då blommade. 
När man fotar är det så oerhört viktigt att synka alla tider. Och det är verkligen inte lätt när fotografen  bor mängder av mil bort. Det kan skilja på en dag att blommor inte är utslagna eller hunnit bli utblommade. Tro mig, för det har hänt både det ena och det andra.

Men nu hade vi förlagsmötet EXAKT när våra syrener lyckades visa sig från sin allra skönaste, vackraste sida. Och jag fullständigt älskar det levande i dom här bilderna. 
Man nästan känner den ljuvligt goa syrendoften som fullständigt berusar en i blomningstiden, genom bilderna. 

Så mitt bidrag till denna dag blir definitivt kakan som betyder så mycket för mig.

Receptet kommer här.
KOM IHÅG: Det skall vara en kladdkaka, hellre ut ur ugnen 2 min för tidigt så den fullständigt rinner - istället för 1 min för sent!!! 



Nog ser det rätt gott ut va.......



Jag har fått nåt i huvet. 
Sådär så det verkligen inte försvinner....

Visst, jag har väl kanske alltid pratat om det men nu känner jag att det liksom ligger lite nära.

Ett liiiitet hus i Italien eller Frankrike. 
Där jag kan stå och laga mat utomhus. Kanske kan det vara så att det går att ha matlagningskurser/sammankomster där också.... med MÄNGDER av färska, ekologiska närodlade grönsaker. Oh my what a dream!!!!!

Länge har jag tyckt att våran lilla lägenhet, eller förresten, det får inte ens heta lägenhet, det heter studio, har varit helt tillräcklig med sina 28 (!!!) kvadrat där vi verkligen får lassa in oss som packade sillar när hela familjen åker samtidigt. Som ett mer eller mindre skämt kan tyckas.

Men jag har varit sååå nöjd! Puttelite att städa och ha problem med, vilket ju kan hända och som inte är så charmigt 250 mil bort...

 Men nu vill jag tydligen både ha mer att städa och även fler eventuella problem för nu har det där lilla huset satt sig fast i min lilla hjärna. 

Och det vill inte försvinna. Så är det nån som känner till ett litet rart lantligt hus som ligger mitt i nån söt liten stad/by, max 20 min från nån väldigt stor trevlig stad med ett fint härligt hav bredvid kan ni ju höra av er;) Priset skall gärna vara väääldigt litet också. 

Googlade fram den här bilden. Shit vad jag gärna skulle vilja ha precis exakt ett sånt uthus. 
Men aldrig nånsin skulle det få komma en plaststol dit, huvva!!

Vet inte om det nånsin blir realitet, kanske, kanske inte. Det kräver sjukt mycket för att genomföra ett sånt köp. Att leta upp det huset känns som ett megamission. Men kanske en dag står det liksom framför fötterna på oss. Vi får se. 


En sak är dock helt säker, jag fortsätter att drömma. Älskar att att ha roliga saker i mitt huvud och fundera och drömma om.
Så mycket att det resulterade i förstasidan i boken.
Urkass bild eftersom jag själv tog den nu med mobilen.
Lina vrider sig väl där nere i Strängnäs nu, haha! Men alla som ser hennes bilder vet ju att dom är av lite annan kvalité;)

Friends, KEEP ON DREAMING.
It´s lovely and.... it´s free;))

Önskar er alla en underbar början på helgen.
Som vanligt taggar vi här för en öppen lördag i morgon. Älskar det just den här tiden när hyacinter, mossa och ljus precis är i sin linda. När man nästan får fjärilar i magen av att det är så himmelens superduper mysigt med allt så här i början, på vägen fram till jul❤️

Det plingade prick i min telefon. Var tvungen att sätta in bilden som kom, hahaha!

Lilla Alice som flyttat hem till Malin och Filip är visst lite busig. Ok att hon verkar vara sugen på att ha polare, men att leka med dom på väggen verkar ju lite dumt.... hahaha!

Det är så himla kul att se våra små utflyttade ungar må ni tro. Love to u all, Eva ❤️❤️❤️




Inga kommentarer: